در حال بارگذاری ...

اتمام ۱۰ پروژه عمرانی ستاد بازآفرینی شهری در استان خوزستان

برابر مجوز وزیر راه و شهرسازی به استان ها ، محلات و مناطقی که واحدهای مسکونی آنها در معرض خطر هستند می توانند از امتیازات این طرح بهره مند شوند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت : تاکنون عملیات اجرایی ۱۰ پروژه عمرانی ستاد بازآفرینی شهری در استان به اتمام رسیده است .

رضا رضایی با بیان اینکه انجام اقدامات زیربنایی لازمه توسعه محلات است ، اظهار داشت : در خصوص تفاهم نامه سه جانبه شرکت بازآفرینی شهری ، سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق توسعه ملی ۱۰ پروژه عمرانی از بین ۳۹ پروژه مصوب به ارزش ۵۴۶ میلیارد ریال به اتمام رسیده است . این پروژه های به بهره برداری رسیده مربوط به پنج شهر بندر امام خمینی(ره) ، دزفول ، شوشتر ، خرمشهر و اهواز است .

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه دزفول بیشترین پروژه های به بهره برداری رسیده را دارد ، گفت : در این شهرستان مناطق مدرس ، سیاهپوشان و پیام نور شامل سکونتگاه های غیررسمی و بافت فرسوده قرار گرفتند . زیرسازی آسفالت ، کف پوش گذاری ، آسفالت معابر ، و احداث سالن ورزشی از اقداماتی است که در این مناطق از شهر دزفول انجام شد . برای اجرای این اقدامات ۷۹ میلیارد ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است .

وی همچنین در خصوص پروژه های انجام شده در شهر بندر امام خمینی (ره) که شامل زیرسازی آسفالت معابر و احداث پارک کودک می شود ، گفت : این اقدامات در محله صباغان که سکونتگاه غیر رسمی محسوب می شود با اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد ریال انجام شد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین به احیا و بهسازی سر در امامزاده عبدالله در شهرستان شوشتر اشاره کرد و گفت : این پروژه در قالبت اقدام مشترک در بافت فرسوده این منطقه با هزینه ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد .

وی در ادامه به زیرسازی و آسفالت در محله بافت فرسوده غفارنصیر شهر خرمشهر با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال خبر داد . همچنین در محله کوی سیاحی شهرستان اهواز به عنوان سکونتگاه غیر رسمی پارک ثامن با هزینه ای بالغ بر ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال احداث شد .

این عضو شورای برنامه ریزی با تاکید بر اینکه مناطقی که استعداد و ظرفیت بازآفرینی شهری با رویکرد تولید مسکن را دارند در اولویت های اجرای این اقدام جامع مشترک در چارچوب یک نظام هماهنگ در سیاست گذاری توسعه شهری قرار خواهند گرفت ، افزود : برابر مجوز وزیر راه و شهرسازی به استان ها ، محلات و مناطقی که واحدهای مسکونی آنها در معرض خطر هستند می توانند از امتیازات این طرح بهره مند شوند .

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: تصور برخی از سند ملی بازآفرینی شهری آسفالت و تغییر نمای محلات است در صورتی که وزارت راه و شهرسازی در این زمینه سیاست تولید مسکن را در پیش گرفته است .




مطالب مرتبط

سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

|

به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

|

در حال حاضر ظرف یک هفته کاری پروانه ساختمانی به جهت نوسازی بافت های فرسوده توسط شهرداری این شهر صادر شده و کاملا به صورت صد در صد رایگان می باشد .

|

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

|

نظرات کاربران