در حال بارگذاری ...

استان‌های کرمانشاه و کرمان رکوردار وقوع زلزله در سال ۹۷

بر اساس تعداد کل زلزله‌های رخ داده در سال ۱۳۹۷ استان‌های کرمانشاه ، کرمان ، خوزستان ، فارس و هرمزگان دارای بیشترین تعداد زلزله و استان‌های تهران ، قم ، زنجان و البرز دارای کمتری تعداد رخداد زلزله‌های سال ۱۳۹۷ بودند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر کارگروه مخاطرات طبیعی ضمن مرروی بر زلزله‌های ایران در سال جاری از ضرورت اجرایی‌شدن پایش گسله‌های تهران خبر داد و گفت : بر اساس تعداد کل زلزله‌های رخ داده در سال ۱۳۹۷ استان‌های کرمانشاه ، کرمان ، خوزستان ، فارس و هرمزگان دارای بیشترین تعداد زلزله و استان‌های تهران ، قم ، زنجان و البرز دارای کمتری تعداد رخداد زلزله‌های سال جاری هستند .

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، زلزله های بالای ۲.۵ ریشتر را سال ۱۳۹۷ را مورد بررسی قرار داد و گفت : زلزله های سال گذشته بیشتر از نوع خرد بوده اند . زیرا نسبت زلزله های با بزرگی ۴ و بالاتر به زلزله های با بزرگی ۲.۵ تا ۴ حدود ۵ درصد است .

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال جاری (۱۳۹۷) یک زلزله با بزرگی ۶ ریشتر در جنوب غربی سر پل ذهاب رخ داد ، افزود : حداکثر عمق زلزله‌های رخ داده در پهنه ایران زمین تا حدود ۳۰ کیلومتر و عمق متوسط کانونی زلزله های سالجاری ۱۰.۴ کیلومتر برآورد شده است .

بیت اللهی همچنین به توزیع استانی زلزله‌های سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و افزود : حدود ۳۰ درصد کل زمین‌لرزه‌های رخ داده در سال جاری در استان کرمانشاه و ۱۶ درصد زمین‌لرزه‌ها در استان کرمان رخ داده‌اند .

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی کمترین رخداد زلزله با بزرگای ۲.۵ به بالا را متعلق به تهران عنوان کرد و گفت : کمترین تعداد رخداد زلزله در استان تهران با دو زمین لرزه بوده است که معرف سکون لرزه‌ای قابل تاملی است .

به گفته وی ، بر اساس تعداد کل زلزله‌های رخ داده در سال ۱۳۹۷ استان‌های کرمانشاه ، کرمان ، خوزستان ، فارس و هرمزگان دارای بیشترین تعداد زلزله و استان‌های تهران ، قم ، زنجان و البرز دارای کمتری تعداد رخداد زلزله‌های سال ۱۳۹۷ بودند .

بیت‌اللهی با طرح پیشنهادهایی ، افزود : شواهد حاکی است که تهران در سال جاری و همچنین از چند سال گذشته در سکون لرزه‌ای قابل توجهی قرار دارد که این امر بیانگر پدیده قل شدگی گسله های اطراف تهران است . به همین دلیل ضرورت دارد تا پایش دینامیسم گسلها و تغییر شکل‌ها و تغییر در مختصات نقاط نشانه به صورت جدی برای استان و کلانشهر تهران اجرایی شود . 




مطالب مرتبط

برخی از حفره‌ها و تونل‌های زیرسطحی در شهر تهران و سایر کلانشهرها قابل شناسایی است و برخی نیز قابل شناسایی نیستند . زیرا عامل به وجود آورنده برخی از آنها ناشی از گسیختگی لوله‌ها و فرسودگی تاسیسات شهری ، مسدود کردن مسیرهای جریان آب و عوامل متعدد است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در بازدید از زیرساخت‌ها و پروژه‌های متنوع ساختمانی و ابنیه فنی سازمان منطقه ...

|

خاطرنشان می‌گردد حضور در این وبینار تخصصی رایگان است و به شرکت کنندگان گواهی الکترونیکی الکترونیکی حضور اعطاء خواهد شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : برای صنعتی سازی باید یک مدل اقتصادی پیدا کنیم زیرا سرعت نظام بانکی پاسخگوی ...

|

بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

|

نظرات کاربران