در حال بارگذاری ...

نیاز به ۵۵ هزار واحد مسکونی برای آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر

دولت شانی جز شان خدمتگذاری ندارد و مردم از ما فقط تحرک و پاسخگویی طلب می‌کنند پس نباید به ضد انقلاب که فقط به دنبال تحقیر و سلطه پذیر کردن است ، فرصت سو استفاده داد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی گفت : طبق برآورد اولیه ، آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر به بیش از ۵۵ هزار واحد مسکونی نیاز دارند .

محمد اسلامی با حضور در جمع مدیران و کارکنان وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه با اشاره به ابلاغ برنامه‌های سال ۹۸ دستگاه‌های تابعه اظهار داشت : با توجه به نام گذاری سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و سهم قابل توجه وزارت راه و شهرسازی در چرخه تولید ، برنامه‌های ابلاغی باید با سرعت انجام شود .

وی با بیان اینکه «کشور در رکود نمی‌ماند و راه پیشرفت از مسیر خودباوری و استفاده از منابع داخلی است» افزود : طبق برآورد اولیه ، آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر به بیش از ۵۵ هزار واحد مسکونی نیاز دارند .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نیاز کشور به تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی خاطرنشان کرد : تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی تشویق و حمایت از انبوه سازان برای ورود به عرصه ساخت و ساز است که منجر به رونق فضای کاری صنایع وابسته حوزه مسکن و ساختمان ،‌ جامعه مهندسی و نظام کاردانی می‌شود . وزارت راه و شهرسازی باید کمک کند تا تمامی مراحل ساخت و ساز بر اساس استانداردها انجام گیرد تا مانع از هدر رفت منابع بر اساس ساخت و ساز غیر استاندارد شود .

وی با مرور اتفاقات حوزه حمل‌ونقل در سال ۹۷ یادآور شد : در سال گذشته سه اتفاق خوب در حوزه حمل‌ونقل رخ داد که شامل امضا مبادله تفاهم‌نامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری ، تفاهم نامه اجرای طرح ملی ارتقای ظرفیت ساخت و تعمیر شناور در کشور ، تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای می‌شود که هر کدام سرفصل‌های مهم در حوزه حمل‌ونقل محسوب می‌شوند . با توجه به اتصال چهار مرکز استان به شبکه ریلی در سال گذشته و وجود تقاضا برای سفر ، انتظار‌ها برای افزایش سطح سرویس‌ها بیشتر است و امضا تفاهم‌نامه مذکور بی شک صنعت ریلی شکوفا خواهد شد .

اسلامی در ادامه عزت ملت شریف ایران در تمام جهان را بی بدیل خواند و  گفت : روح امام خمینی (ره) و شهدا شاد باد ، امروز ایران جزو معدود کشورهایی محسوب می‌شود که سفارتخانه‌های امریکا و اسرائیل تصمیم‌گیر نیستند . از طرفی سلطه ستیزی و سلطه ناپذیری جلوه‌های شعار استقلال و حاکمیت ملت ایران است .

وی همبستگی ملی ، یکپارچه شدن و هم صدا شدن ملت و دولت در نوروز امسال را جلوه زیبایی از ریشه‌های فرهنگ ، ایمان و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت : دولت شانی جز شان خدمتگذاری ندارد و مردم از ما فقط تحرک و پاسخگویی طلب می‌کنند پس نباید به ضد انقلاب که فقط به دنبال تحقیر و سلطه پذیر کردن است ، فرصت سو استفاده داد .

وزیر راه و شهرسازی در پایان خطاب به خانواده بزرگ راه و شهرسازی بیان کرد : هم اکنون در مقطع زمانی خاصی قرار گرفته ایم که باید فعالیت خود را روز افزون کنیم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

|

با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

|

نظرات کاربران