در حال بارگذاری ...
  • نقش فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی در ایجاد شفافیت و افزایش بهره‌وری

    سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان یک دستگاه ستادی می‌تواند با توسعه فناوری‌های اطلاعاتی ارتباط به روزتری با ادارات کل راه و شهرسازی در استانها برقرار کرده و با سرعت بیشتری به انجام وظایف خود در این حوزه بپردازد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، علی نبیان در دیدار با دبیر و ارزیابان جایزه دولت الکترونیک با اشاره به نقش فن آوری اطلاعات در وظایف سازمان ملی زمین و مسکن در حوزه بانک زمین و سامانه جامع اراضی و مستغلات ، بر اهمیت توسعه این فناوری‌ها در رفع دغدغه های مردم تاکید کرد .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در دیدار با دبیر و ارزیابان جایزه دولت الکترونیک با اشاره به نقش فن‌آوری اطلاعات در وظایف سازمان ملی زمین و مسکن در حوزه بانک زمین و سامانه جامع اراضی و مستغلات ، بر اهمیت توسعه این فناوری ها در رفع دغدغه های مردم تاکید کرد .

    علی نبیان به تاکید رئیس‌جمهوری بر کاهش مراجعات حضوری به دستگاه‌های اجرایی کشور اشاره کرد و افزود : سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان یک دستگاه ستادی می‌تواند با توسعه فناوری‌های اطلاعاتی ارتباط به روزتری با ادارات کل راه و شهرسازی در استانها برقرار کرده و با سرعت بیشتری به انجام وظایف خود در این حوزه بپردازد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی از بروز رسانی سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سازمان متبوعش در چند ماهه اخیر خبر داد و گفت : این امر در ایجاد رضایتمندی عمومی مراجعان به این سازمان نقش موثری داشته است .

    وی به نقش فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی در ایجاد شفافیت و افزایش بهره‌وری اشاره کرد و اظهار داشت : کاهش دخالت فرد و هوشمند سازی فرایندها می‌تواند از فساد و رانت جلوگیری کرده و نظارت بر عملکرد مسئولان را تسهیل نماید .

    همچنین علیرضا قربانی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی زمین و مسکن نیز در توضیح اهمیت جایزه دولت الکترونیک در ارتقای سطح خدمات دستگاه‌های اجرایی و اصلاح نظام اداری گفت : ماموریت این جایزه ، ارزیابی میزان توسعه دولت الکترونیک در دستگاه های دولتی بر اساس برنامه جامع اصلاح نظام اداری و ایجاد انگیزه در این دستگاه ها برای تحقق کیفی در ارائه خدمات عمومی با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات برای توسعه خدمات الکترونیکی است .

    وی ، برخی از اهداف این جایزه را اجرای سیاست های کلی نظام اداری ، ایجاد فرهنگ رقابت مثبت ، نوآوری و افزایش انگیزه دستگاه های اجرایی در زمینه توسعه کاربردهای دولت الکترونیکی ، برجسته کردن تجارب موفق دانست .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    نظرات کاربران