در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات ساخت نسل دوم شهرهای جدید در سال جاری

در سال گذشته عملیات اجرایی تیس و سیراف آغاز شد و اساسنامه شرکت عمران ایوانکی به تصویب هیأت وزیران رسید . در سال ۱۳۹۸ نیز پیگیری شروع عملیات اجرایی شهرهای جدید تابناک ، خوارزمی ، پارس ، کوشک ، مکران و سنندج در دستور کار خواهد بود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص آغاز ساخت نسل دوم شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی و اقامتی به عنوان یکی از برنامه‌های عملیاتی این شرکت در سال ۹۸ نیز بیان کرد : در سال گذشته عملیات اجرایی تیس و سیراف آغاز شد و اساسنامه شرکت عمران ایوانکی به تصویب هیأت وزیران رسید . در سال ۱۳۹۸ نیز پیگیری شروع عملیات اجرایی شهرهای جدید تابناک ، خوارزمی ، پارس ، کوشک ، مکران و سنندج در دستور کار خواهد بود .

حبیب اله طاهرخانی تحویل تعهدات مربوط به مسکن مهر ، شروع عملیات اجرایی بخشی از تعهد ۲۰۰ هزار واحدی ساخت مسکن ، تحقق پروژه‌های کلان حمل و نقل ، سرعت دادن به سیاست ارتقای کیفیت زندگی در شهرها و جبران کمبود خدمات را بخشی از برنامه‌های مهم این شرکت عمران در سال ۱۳۹۸ برشمرد و گفت : ما در شرایطی برنامه عملیاتی سال ۹۸ را شروع می‌کنیم که عملکرد نسبتا موفقی را در سال ۱۳۹۷ پشت سر گذاشتیم ، عملکرد و نحوه عمل و سازماندهی سال ۱۳۹۷ سرمایه ارزشمندی است که به اتکاء آن می‌توان به تحقق برنامه سال ۱۳۹۸ نیز امیدوار بود .

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطابق برنامه ، عرضه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ بر عهده شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است گفت : در این برنامه بخش‌های مختلفی از جمله تعیین‌تکلیف پروژه‌های مسکن مهر در قالب خودمالکی ، مشارکت در ساخت ، مشارکت در محله‌سازی ، مشارکت در پیمانکاری و آماده‌سازی و همچنین واگذاری اراضی با تعهد ساخت باید به کار گرفته شود که ضروری است در واگذاری‌های جدید نیز شرکت‌ها دقت کنند هرگونه واگذاری منجر به ساخت شده و تضمین‌ها و مشوق‌های لازم منظور شود .

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال ۹۸ و در قالب قانون بودجه امکانات مناسبی برای تکمیل سایت مسکن مهر فراهم شده است گفت : با توجه به شرایط ایجاد شده امکان افزایش تسهیلات در پروژه‌های منتخب ، هزینه کرد شرکت از منابع داخلی در پروژه‌ها و همچنین امکان فروش عرصه و واریز آن به حساب شرکت فراهم شده است که فرصت خوبی برای به سرانجام رساندن سایت مسکن مهر در شهرهای جدید محسوب می‌شود .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود از تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های مسکن مهر در سال جاری خبر داد و گفت : در این حوزه همچنین استراتژی افتتاح را به استراتژی تحویل تغییر داده و تصمیم داریم هرچه سریعتر پروژه‌های دارای متقاضی و فاقد معارض را به سرانجام برسانیم .

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص آغاز ساخت نسل دوم شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی و اقامتی به عنوان یکی از برنامه‌های عملیاتی این شرکت در سال ۹۸ نیز بیان کرد : در سال گذشته عملیات اجرایی تیس و سیراف آغاز شد و اساسنامه شرکت عمران ایوانکی به تصویب هیأت وزیران رسید . در سال ۱۳۹۸ نیز پیگیری شروع عملیات اجرایی شهرهای جدید تابناک ، خوارزمی ، پارس ، کوشک ، مکران و سنندج در دستور کار خواهد بود .

به گفته وی از آنجایی که ساخت شهرک‌های اقامتی ؛ در سال‌های اخیر ، هجوم به عرصه‌های ارزشمند طبیعی ، کشاورزی و باغی برای تغییر کاربری و روند تخریب آن‌ها را در اطراف کلانشهرها و شمال کشور تسریع کرده است هیأت وزیران با درک این ضرورت در سال ۱۳۹۶ به وزارتخانه‌های مسئول از جمله وزارت مسکن و شهرسازی مأموریت داد که با شناسایی عرصه‌های قابل برنامه‌ریزی در قالب  شهرک‌سازی  بر این نیاز به صورت برنامه‌ریزی شده در وهله اول در مناطق شمالی کشور پاسخ دهد . از این رو شرکت عمران بارویکردهایی چون پاسخ برنامه‌ریزی شده به تقاضای مؤثر ، بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ، حفاظت از محیط زیست و تسهیلات ارزشمند کشاورزی و باغی ، فراگیری و عدالت اجتماعی ، نظارت عالیه دولت و جلوگیری از رانت خواری و نهایتاً صرفه جویی در منابع آب ، خاک و انرژی در سال ۱۳۹۸ این موضوع را پیگیری خواهد کرد چراکه تحقق مصوبه دولت درخصوص استان‌های شمالی (مازندران و گلستان) در اولویت برنامه‌های سال جاری قرار گرفته است .

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت بحث حمل و نقل در شهرهای جدید عنوان کرد: نظام حمل و نقل کار آمد بین شهرهای جدید و شهرهای مادر از مهم‌ترین عوامل توفیق سیاست ایجاد شهرهای جدید موجود  است در این راستا افتتاح و راه‌اندازی قطار برقی کرج ـ هشتگرد و به دنبال آن اتمام عملیات روسازی قطاربرق بهارستان ـ اصفهان ، شروع عملیات روسازی قطار گلبهار ـ مشهد و تکلمیل عملیات سیویل کل مسیر ، شروع عملیات اجرایی قطار برقی پردیس ـ تهران ، اجرایی شدن دو خطه قطار حومه ای تهران ـ پرند و مشارکت در راه اندازی مترو فرودگاه ـ پرند از اولویت‌های اصلی ما در سال جاری خواهد بود .

وی همچنین بیان کرد : اگرچه اولویت اول شرکت ، توسعه نظام حمل و نقل عمومی با اولویت ریلی است اما استفاده از ظرفیت شبکه آزادراهی و بزرگراهی در شرایطی که دسترسی‎ها با مشکل جدی مواجهند مد نظر خواهد بود ، به همین دلیل بهره‌برداری از آزادراه سهند ـ تبریز ، صدرا ـ دوکوهک ، صدرا به بزرگراه اصفهان ـ شیراز و تکمیل جاده دسترسی و تونل شهر جدید علوی در برنامه سال جاری شرکت جای داده شده است .

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پایان خاطرنشان کرد : طراحی و اجرای مسیرهای دوچرخه در تمامی شهرهای جدید ، طراحی و اجرای TOD ، کمک به توسعه سیستم اتوبوسرانی و تاکسیرانی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی ، پایانه‌ها و ایستگاه‌ها نیز به عنوان یکی دیگر از دستورکارهای جدی شرکت در سال جاری مورد توجه خواهد گرفت .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

|

بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

|

تعاونی‌ها باید همکاری لازم را برای تکمیل واحدهای باقیمانده انجام دهند تا تکمیل این واحدها که مورد تأکید رئیس‌جمهوری و مطالبه مردمی است ، تسریع یابد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید مهستان ضمن تاکید بر تکمیل پرونده مسکن مهر از افتتاح ...

|

با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

|

نظرات کاربران