در حال بارگذاری ...

جزئیات نظارت عالیه بر ساخت و ساز مسکن در استان کردستان

در سال۹۷ در سطح شهرستان‌های استان کردستان ، ۱۵۰۶ بازدید نظارتی از اماکن در حال ساخت انجام شد که بیش‌ترین آمار نظارت‌ها به شهر سنندج با ۱۰۷۰ مورد تعلق دارد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان از انجام ۱۵۰۶ مورد بازدید از ساختمان‌های در حال احداث برای نظارت بر اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان خبر داد .

خالد اصلانی گفت : اجرای کامل دستورالعمل ها و رعایت آئین نامه مقررات ملی ساختمان ، رعایت ضوابط و استانداردهای مشخص توسط سازندگان مسکن از جمله اهداف بازدیدها و نظارت هایی است که توسط کارشناسان این اداره به طور مستمر و به صورت موردی و سرزده انجام می شود .

اصلانی ادامه داد : در سال۹۷ در سطح شهرستان‌های استان کردستان ، ۱۵۰۶ بازدید نظارتی از اماکن در حال ساخت انجام شد که بیش‌ترین آمار نظارت‌ها به شهر سنندج با ۱۰۷۰ مورد تعلق دارد .

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفبت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به برخورد با تخلفات نیز گفت : در جریان نظارت هرگاه تخلفی و یا کوتاهی در اجرای آئین‌نامه مشاهده شود ، اقدامات لازم از جمله دستور توقف ساخت و ساز به مرجع صدور پروانه انجام خواهد شد که در سال ۹۷ ، ۸۹ مورد دستور توقف صادر و ۹۱ نفر از مهندسین نیز به شورای انتظامی معرفی شده‌اند .

اصلانی خاطر نشان کرد : در سال گذشته هم چنین ۱۲۰۴ مورد پروانه اشتغال صادر ، ۷۸۳ مورد تمدید پروانه و ۶۱۷ مورد نیز ارتقای پایه داشته‌ایم .
 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به‌ دنبال استقبال جامعه مهندسی از برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیکی صرفه‌جویی در مصرف انرژی (مبحث نوزدهم مقررات ملی ...

|

در بازنگری این مباحث موضوعاتی که این بار برای ما بسیار حائز اهمیت است توجه به محیط‌زیست و مدیریت انرژی در ساختمان است . این توجه به حدی است که در ویرایش‌های جدید سایر مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان به‌ویژه مباحثی که در حوزه تأسیسات ساختمانی هستند ضرورت مدیریت مصرف انرژی ...

|

ساختمان‌ها به ویژه چند طبقه‌ها باید ادواری بررسی شوند و مالکان برای حفظ امنیت ساختمان‌های خود می‌توانند از ظرفیت این مهندسان استفاده کنند .

|

نظرات کاربران