در حال بارگذاری ...
  • توجه به رشد فرهنگی و اقتصادی شهروندان در طرح بازآفرینی بافت های ناکارآمد

    فرآیند تهیه برنامه ششم توسعه و آیین نامه های مربوط به آن با تلاش های فراوان از سال ۷۸ به منظور تعیین محدوده های حاشیه نشینی و مقابله با فقر و تبعیض آغاز شده و برنامه های بازآفرینی شهری نیز در این راستا اجرا می شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : طرح بازآفرینی بافت های ناکارآمد به مسائل کلان و جامع شهرها از جمله رشد فرهنگی و اقتصادی شهروندان توجه دارد .

    زهرا اسکندری در نشست کمیته آموزش ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین گفت : مسایل مربوط به ارتقای محیط زیست ، رفع فقر و سایر مسایل بازآفرینی شهری موضوعات بین بخشی و کلان بوده که دارای جامعیت هستند و برای انجام آن به انسجام بین دستگاه ها و شهروندان نیازمندیم .

    وی با اشاره به سند چشم انداز ۱۴۰۴ ، اظهار داشت : وقتی که سیاست‌های نظام را در این سند بررسی می‌کنیم آن را بسیار محکم و در چارچوب نیازهای جامعه مشاهده می‌کنیم و چنین نیست که این سند براساس دغدغه های گروهی خاصی دیده شده باشد بلکه مسایل کلیدی و مهم شهری به همراه رشد ناپایدار شهرها در آن لحاظ شده است .

    اسکندری به زندگی ۱۰ میلیونی جمعیت کشور در بافت‌های فرسوده و ۲۰ میلیونی در سکونتگاه‌های غیررسمی اشاره کرد و یادآور شد : پرداختن به نحوه زندگی این قشر یک مسئله جدی و کلیدی برای ما محسوب می شود .

    به گفته وی ، ارائه خدمات روبنایی ، بهسازی محیطی ، توجه به زیرساخت ها و سیستم‌های نرم‌افزاری و نیز تهیه طرح های توانمند سازی و جلب مشارکت های مردمی از جمله موارد مورد توجه در حوزه بازآفرینی محسوب می‌شوند . فرآیند تهیه برنامه ششم توسعه و آیین نامه های مربوط به آن با تلاش های فراوان از سال ۷۸ به منظور تعیین محدوده های حاشیه نشینی و مقابله با فقر و تبعیض آغاز شده و برنامه های بازآفرینی شهری نیز در این راستا اجرا می شوند .
     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    نظرات کاربران