در حال بارگذاری ...
  • لزوم توجه به موضوعات نرم‌افزاری و سخت افزاری در برنامه بازآفرینی شهری

    با توجه به گستردگی ذی نفعان و ذی نفوذان برنامه های بازآفرینی شهری ، مخاطبان برنامه های آموزشی و ترویجی ستاد بازآفرینی شهری ، ساکنان محله ها ، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، مدیران و کارشناسان دولتی مرتبط ، شهرداری ها ، حرفه مندان ، دانشگاهیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی قزوین گفت : آموزش و ترویج و تحقق اهداف کالبدی و غیرکالبدی نظام بازآفرینی شهری ایران از مهم ترین اهداف در برنامه بازآفرینی شهری هستند .

    رافع ناصری فر با اعلام این خبر گفت : یکی از وظایف شرکت بازآفرینی شهری ایران فعالیت در زمینه آموزش و ترویج است که در این خصوص برنامه ملی بازآفرینی شهری جهت تحقق برنامه های کالبدی غیرکالبدی و نرم افزاری و ترویجی در راستای ارتقای توانمندی های اقتصادی اجتماعی و نهادی ۹ رکن را در نظر گرفته است . در این برنامه توسعه و تجهیز امکانات و خدمات روبنایی در مقیاس شهری و محله ای ، بهسازی نوسازی و مقاوم سازی مسکن و بهسازی و ارتقا شبکه تاسیسات شهری و محله ای و فضاهای شهری ، برای تحقق اهداف کالبدی در نظر گرفته شده است .

    معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان قزوین افزود : نهادسازی ، ظرفیت سازی ، ابزار سازی برای تحقق اهداف غیر کالبدی و نرم افزاری و نهادینه سازی ، شبکه سازی و جریان سازی برای تحقق اهداف غیرکالبدی و ترویجی در نظر گرفته شده است . فعالیت ها و برنامه های آموزشی و ترویجی علاوه بر اینکه مستقیما در راستای دو رکن ابزارسازی و جریان سازی قرار می گیرند ، می بایست در جهت بستر سازی برای تحقق همه ارکان عمل کنند .

    وی بیان داشت : با توجه به گستردگی ذی نفعان و ذی نفوذان برنامه های بازآفرینی شهری ، مخاطبان برنامه های آموزشی و ترویجی ستاد بازآفرینی شهری ، ساکنان محله ها ، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد ، مدیران و کارشناسان دولتی مرتبط ، شهرداری ها ، حرفه مندان ، دانشگاهیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی هستند .




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارزیابی عملکرد شهرداری های استان در بحث بازآفرینی شهری با حضور ...

    |

    نظرات کاربران