در حال بارگذاری ...

بررسی مسائل شهرسازی و راهسازی شهرهای سیل‌زده

حضور کارشناسان مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی با هدف بازدید میدانی ، مطالعات و تهیه گزارش و ارائه راهکار ها و مقالات علمی صورت گرفته است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست کارشناسان مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی مسائل شهرسازی و راهسازی شهرهای سیل‌زده گلستان مورد بررسی قرار گرفت .

طی نشستی با حضور محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان و کارشناسان مرکز تحقیقات راه , مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و معاونین و کارشناسان این اداره کل مسائل شهرسازی و راهسازی شهرهای سیل‌زده استان آق قلا - گنبد - گمیشان بررسی شد .

در این نشست محبوبی بیان داشت : استان گلستان استان سیل خیز محسوب می‌شود و نتایج بازدید‌ها و مطالعات انجام شده مرکز تحقیقات راه و مسکن می تواند به عنوان یک سند راهبردی برای استان مفید باشد . در حال حاضر علاوه بر سیل ، در مناطق جنوبی استان شاهد رانش و لغزش هستیم که در این زمینه هم باید اقداماتی علمی صورت پذیرد .

حضور کارشناسان مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی با هدف بازدید میدانی ، مطالعات و تهیه گزارش و ارائه راهکار ها و مقالات علمی صورت گرفته است .




مطالب مرتبط

در گلستان تا کنون برای شهرهای گرگان ، گنبد کاووس ، گمیشان ، علی آباد کتول ، بندر ترکمن ، نوکنده ، سیمین شهر ، آق قلا ، خان ببین ، نگین شهر ، گالیکش ، قرق ، کلاله و مراوه تپه طرح متناسب با تخصیص سرانه آموزشی موردنیاز تهیه شد .

|

همکاری با پیمانکاران و سازندگان بومی و تسهیل گری در استفاده از ظرفیت سازندگان بومی در پروژه‌های عمرانی استان همواره اصلی ترین دغدغه ما بوده است . سازندگان و پیمانکاران بازوی دولت در احداث پروژه های عمرانی هستند .

|

برنامه چهارساله استان گلستان برای این حوزه انعقاد ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد قرارداد بوده که تا کنون شش هزار و ۸۲۱ قرارداد ساخت مسکن خودمالک در بانک‌های عامل استان منعقد شد .

|

تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

|

این میزان قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف شهرهای خان ببین ، گمیشان ، سیمین شهر ، فاضل آباد ، گنبد ، رامیان و آق قلا تصویب و تخصیص گردید .

|

نظرات کاربران