در حال بارگذاری ...
  • تولید مسکن و ارتقای کیفیت زندگی با اجرای برنامه جامع بازآفرینی شهری

    در فاصله زمانی سال ٩٣ تا ٩٧ سهمیه استان برای نوسازی مساکن بافت فرسوده ، چهار هزار و ٢۶ واحد مسکونی بود که از این تعداد برای یک هزار و ٧٩٠ واحد پرونده درخواست شکل گرفته است . تاکنون برای ٢٩٠ میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده استان پرداخت شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه بررسی روند اجرای اقدامات برنامه جامع بازآفرینی شهری که با حضور مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد ، گفت : ٢۵٠ اقدام در قالب برنامه جامع بازآفرینی شهری در شهرهای مختلف استان با هدف تولید مسکن و ارتقای کیفیت زندگی اجتماعی در محلات هدف اجرا می شود .

    ابراهیم مبارک‌ قدم با بیان اینکه ۵٢۴ هزار نفر از جمعیت آذربایجان‌غربی در بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند ، ادامه داد : در واقع ٢٧درصد جمعیت شهری استان در بافت‌های ناکارآمد به مساحت شش هزار و ۵٨٨ هکتار سکونت دارند . بافت ناکارآمد که ٢٣درصد از مساحت شهرهای استان را در برگرفته شامل سه هزار و ١۴٣هکتار بافت فرسوده میانی ، سه هزار و ۴٠٠هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی و ١۵۴ هکتار بافت تاریخی است .

    مبارک‌قدم بااشاره به اینکه در پنج شهر آذربایجان‌غربی از جمله ارومیه ، میاندوآب ، مهاباد ، بوکان و خوی با پدیده حاشیه‌نشینی روبه‌رو هستیم ، افزود : اقدامات ارتقای کارایی و بهره‌وری و توسعه عرصه‌های عمومی در ٢۵ محله از سکونتگاه‌های غیررسمی استان اجرا می‌شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان با تاکید بر اینکه در ٣٧ شهر آذربایجان‌غربی بافت فرسوده شناسایی شده است ، تصریح کرد : طرح‌های نوسازی بافت‌ فرسوده در ١٠ شهر استان تهیه شده و طرح شش شهر دیگر دردست اقدام است .

    مبارک‌قدم از تشکیل ٣١ جلسه ستادبازآفرینی استان با ١۸٨ مصوبه خبر داد و گفت : ستاد بازآفرینی شهری استان بر تکمیل برنامه مشترک دستگاه‌های عضو متمرکز شده است .

    این مقام مسئول در خصوص وضعیت اعطای تسهیلات نوسازی توضیح داد : در فاصله زمانی سال ٩٣ تا ٩٧ سهمیه استان برای نوسازی مساکن بافت فرسوده ، چهار هزار و ٢۶ واحد مسکونی بود که از این تعداد برای یک هزار و ٧٩٠ واحد پرونده درخواست شکل گرفته است . تاکنون برای ٢٩٠ میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده استان پرداخت شده است .

    مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه ٢۴ پروژه در قالب خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری اجرا می شود ، گفت : این پروژه‌ها شامل احداث مراکز درمانی ، آموزشی و خدماتی ، کتابخانه عمومی و خانه محله  با اعتبار ٢٣٠ میلیاردریال در ١۴محله هدف احداث می‌شوند و از این تعداد هفت پروژه به اتمام رسیده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به همراه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و هیئت همراه از مجتمع مسکونی شهید باهنر ، پروژه‌ مسکونی و تجاری شهید اسرافیلی، طرح احداث مدرسه ١٢کلاسه جلوچاپان، مدرسه تاریخی هدایت و طرح میدان امام خمینی (ره) بازدید کردند .

    برگزاری نشست مشترک با سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ، شهردار ارومیه و جمعی از مسئولان استانی در خصوص بررسی روند اجرای برنامه جامع بازآفرینی شهری از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون وزیر و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به آذربایجان‌غربی بود .




    مطالب مرتبط

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

    |

    شرکت بازآفرینی شهری ایران با اتکا به تجارب دهه‌های گذشته و در یک تعامل سازنده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به تدوین این سند اقدام کرد که مراتب آن پس از طی جلسات کارشناسی با دفاتر تخصصی معاونت معماری و شهرسازی وزارت متبوع در قالب «مجموعه راهکارهای تشویقی ...

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

    |

    نظرات کاربران