در حال بارگذاری ...
  • تشریح اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق سیل زده استان لرستان

    کمک بلاعوض برای تعمیری ها ۵ میلیون تومان ، برای اسباب و لوازم ۵ میلیون تومان ، برای واحدهای احداثی شهری ۱۲ میلیون تومان و احداثی روستایی ۱۰ میلیون تومان است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مجید جودی با اعلام اینکه در مجموع ۲۷۰۰ واحد احداثی شهری ، ۱۱ هزار واحد احداثی روستایی و ۱۷ هزار واحد تعمیری ارزیابی‌های بنیاد مسکن از آسیب‌های وارده به سیل لرستان است ، از آغاز بازسازی واحدهای تعمیری و ارایه تسهیلات بانکی به خانوارهای سیل‌زده در معمولان و پلدختر خبر داد .

    مجید جودی مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که هم‌ اکنون در استان لرستان به سر می‌برد به تشریح آخرین وضعیت اقدام بنیاد مسکن در آن استان پرداخت . ارزیابی‌ها از میزان خسارات به واحدهای مسکونی شهری و روستایی تحت مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اتمام رسیده است و عملیات بازسازی آغاز شده است .

    مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب که اولویت بازسازی‌ها به واحدهای تعمیری اختصاص یافته است ، افزود : از امروز معرفی به بانک‌ها شروع شده و واحدهای تعمیری معمولان و پلدختر از امروز به بانک ها معرفی می شوند تا تسهیلات را دریافت کنند . اعطای کمک‌های بلاعوض نیز شروع شده و پرداخت هرچه سریعتر در اختیار مردم سیل‌زده قرار می‌گیرد .

    وی جزئیات پرداخت ها را تشریح کرد و گفت : کمک بلاعوض برای تعمیری ها ۵ میلیون تومان ، برای اسباب و لوازم ۵ میلیون تومان ، برای واحدهای احداثی شهری ۱۲ میلیون تومان و احداثی روستایی ۱۰ میلیون تومان است . در مجموع ۲۷۰۰ واحد احداثی شهری ، ۱۱هزار واحد احداثی روستایی و ۱۷ هزار واحد تعمیری ارزیابی و معرفی شده است .  

    جودی در پاسخ به این پرسش که تمهیدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای خانوارهایی که تمامی مدارک خود را در سیل از دست داده‌اند ، به چه نحوی است ؟ گفت : خوشبختانه در هنگام ارزیابی و تشکیل پرونده‌ها ، این مورد مورد توجه قرار گرفت . هم اکنون ، حدود ۹۵ درصد مدارک‌ها آماده است . هماهنگی‌های لازم با ثبت انجام شده تا هر کسی که مدارک خود را گم کرده است در عرض یک روز  مشکل اش حل شود . کسانی که مدارک خود را در سیل از دست داده اند در عرض یک یا دو روز ، گواهی و یا کارت ملی و شناسنامه خود را دریافت می کنند و از این بابت مشکلی وجود ندارد .

    مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود : مناطقی از شهرهای معمولان و پلدختر هستند که در مسیل رودخانه ها احداث شده اند که ضرورت دارد تا مکانیابی آن واحدهای مسکونی تغییر کند ، زمین ها را وزارت راه و شهرسازی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده است و در حال طراحی هستیم .

    جودی ادامه داد : مشکلات تامین زمین در شهر پلدختر در حال پیگیری است تا مشکلات تامین زمین برای واحدهای مسکونی که در پلدختر است حل شود . دولت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خانوارهایی که واحدهای مسکونی آنها در شهرها و روستاهای حریم رودخانه ها به طور کامل تخریب شده،  زمین رایگان در مکانی مناسب تخصیص خواهد داد . در صورت تامین زمین توسط دولت اینکار انجام خواهد شد و در مناطقی که این امکان وجود ندارد، بنیاد مسکن در روستاها و اداره کل راه و شهرسازی در شهرها تامین زمین را برعهده دارد .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    نظرات کاربران