در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۲۴ هکتار زمین برای آغاز بازسازی‌ها در پلدختر و خرم‌آباد

    دو قطعه زمین به مساحت ۱۴ هکتار و ۴ هکتار در پلدختر و همچنین یک قطعه زمین به مساحت ۶ هکتار در خرم‌آباد برای احداث واحدهای مسکونی مردم سیل‌زده لرستان از سوی سازمان ملی زمین و مسکن تخصیص یافته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، علی نبیان از تخصیص ۲۴ هکتار زمین برای آغاز بازسازی‌ها در پلدختر و خرم‌آباد خبر داد و اعلام کرد : بررسی‌های بیش‌تر برای تامین زمین در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود و سعی وزارتخانه و در مجموع دولت آن است تا مردم سیل‌زده دچار چالش نشوند .

    علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام اینکه در گام نخست ۲۴ هکتار زمین برای آغاز بازسازی‌ها در پلدختر و خرم‌آباد به سیل‌زدگانی که واحدهای مسکونی خود را از دست داده‌اند تخصیص یافته است ، گفت : دو قطعه زمین به مساحت ۱۴ هکتار و ۴ هکتار در پلدختر و همچنین یک قطعه زمین به مساحت ۶ هکتار در خرم‌آباد برای احداث واحدهای مسکونی مردم سیل‌زده لرستان از سوی سازمان ملی زمین و مسکن تخصیص یافته است .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد : این اقدام حسب دستور دولت و بر اساس ابلاغ وزیر راه و شهرسازی و استاندار لرستان به سازمان ملی زمین و مسکن انجام گرفته و در جریان است .

    وی با اعلام اینکه در بازدید اخیر خود به لرستان به استان‌های سیل‌زده ابلاغ کرده است تا زمین‌های موردنیاز به منظور احداث واحدهای مسکونی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد ، خاطرنشان کرد : روز پنجشنبه ، تماس تلفنی با آقای تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خانم صادق‌مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارتخانه برقرار شد تا بتوانیم مشکلات را برای مردم با زمین‌هایی که در اختیار داریم ، رفع کنیم .

    نبیان با تاکید بر این مطلب که هماهنگی‌های لازم با دیگر بخش‌های وزارتخانه از جمله معاونت مسکن و ساختمان نیز برای احداث واحدهای مسکونی در حال انجام است ، از سفر مجدد خود به استان لرستان همراه با علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت : بررسی‌های بیشتر برای تامین زمین با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود و سعی وزارتخانه و در مجموع دولت آن است تا مردم سیل زده دچار چالش نشوند .




    مطالب مرتبط

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    نظرات کاربران