در حال بارگذاری ...
  • توقف ۱۲۱ پروژه ساخت و ساز طی سال ۹۷ به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان

    از مجموع ۱۵۲۵ پروانه صادر شده در سال ۱۳۹۷ تعداد ۵۵۰ بازدید، توسط ناظرین عالیه این اداره کل انجام شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی قم گفت : هرگونه ساخت و ساز بدون رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی تخلف محسوب می‌شود و بر همین اساس در سال ۱۳۹۷ دستور توقف ۱۲۱ پروژه صادر شد .

    اسماعیل اسدی در خصوص اقدامات و عملکرد واحد نظارت عالیه (ماده ۳۵) در سال ۱۳۹۷ و چشم انداز و برنامه های آن در سال ۱۳۹۸ اظهار داشت : در سال ۱۳۹۷ واحد نظارت عالیه از ساختمان های سطح شهر و استان قم بازدید مستمر به عمل آورده اند و بنا به گزارش های ارسالی ۱۲۱ پروژه به دلیل تخلف در ساخت و ساز و مقررات ملی متوقف شد . 

    وی افزود : از مجموع ۱۵۲۵ پروانه صادر شده در سال ۱۳۹۷ تعداد ۵۵۰ بازدید ، توسط ناظرین عالیه این اداره کل انجام شده است . بر اساس برنامه ریزی انجام شده ناظرین عالیه می بایست ۲۵ درصد پروژه ها را بازدید نمایند که این رقم در حدود ۳۸۱ بازدید می باشد اما در سال ۱۳۹۷ خوشبختانه ۵۵۰ بازدید معادل ۳۶ درصد پروژه ها انجام شده است .

    رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به این که این بازدید ها در سطح کل استان انجام شده است ، تصریح نمود : در سال ۱۳۹۸ بازدید از ۶۵۰ پروژه در سطح استان پیش بینی می شود . 




    مطالب مرتبط

    متقاضیان سایت ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد که شامل فاز ۱ و ۲ می‌شوند آورده مرحله نهم را واریز خواهند کرد و واریزی آن‌ها ۳۶۰ میلیون تومان خواهد شد . 

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به‌ دنبال استقبال جامعه مهندسی از برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیکی صرفه‌جویی در مصرف انرژی (مبحث نوزدهم مقررات ملی ...

    |

    جذب به‌ موقع تسهیلات بانکی در کنار واریز به‌ موقع آورده متقاضیان از مهم‌ترین عوامل در تسریع احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در قم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۳ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی و ۳ هزار و ۵۰۸ قطعه زمین روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور در استان قم تحویل متقاضیان شد .

    |

    نظرات کاربران