در حال بارگذاری ...
  • بررسی راهکارهای صدور خدمات فنی و مهندسی به صورت مشارکتی میان ایران و ترکیه

    در این نشست دو طرف در خصوص همکارهای‌های مشترک در احداث واحدهای مسکونی در بافت‌های ناکارآمد شهری ، شهرهای جدید و دیگر مناطق با هم به گفتگو و تبادل‌نظر نشستند . همچنین در این نشست ، راهکارهایی در خصوص صدور خدمات فنی و مهندسی به صورت مشارکتی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، همکارهای‌های مشترک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در خصوص شهرسازی و احداث واحدهای مسکونی در دیدار هیات ترکیه‌ای با مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد .

    مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی و معاونان وزارتخانه در حوزه های مسکن و ساختمان ، سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت بازآفرینی شهری ایران و سایر مدیران کل مربوطه با معاون وزیر محیط زیست و شهرسازی جمهوری ترکیه و هیات همراه  در خصوص همکاری های مشترک دو کشور در حوزه های مسکن و شهرسازی ، دیدار و گفتگو کردند .

    در این نشست دو طرف در خصوص همکارهای‌های مشترک در احداث واحدهای مسکونی در بافت‌های ناکارآمد شهری ، شهرهای جدید و دیگر مناطق با هم به گفتگو و تبادل‌نظر نشستند . همچنین در این نشست ، راهکارهایی در خصوص صدور خدمات فنی و مهندسی به صورت مشارکتی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد .

    بازدید از یکی از نمونه‌های مناطق بافت‌فرسوده در منطقه ۱۲ تهران ، بازدید از پروژه‌های شهرسازی در شهر جدید پرند از دیگر برنامه‌هایی است که برای روز نخست دیدار هیات ترکیه‌ای با مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است .

    همچنین مقرر شده تا فردا صبح ؛ سوم اردیبهشت ، هیات ترکیه‌ای به مدیریت فاطما وارانک معاون محیط‌زیست و شهرسازی جمهوری ترکیه با مهندس محمد اسلامی دیدار و گفتگو کند . از دیگر برنامه‌هایی که برای فردا در نظر گرفته شده است ملاقات با دکتر کلانتری رییس سازمان محیط زیست و نشست تخصصی در حوزه محیط‌زیست و مسائل مربوطه است .

    در نشست تخصصی که امروز دوم اردیبهشت‌ماه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد ، از سوی جمهوری اسلامی ایران ؛ مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان ، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، سیدمحمد پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، مهری صفری مشاور امور بانوان وزیر راه و شهرسازی ، احمد خرم ، عباس فرهادیه مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مسکن ، منصور نویریان مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ، اکبری عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید و دیگر مدیران کل مرتبط حضور بهم رساندند .

    همچنین از سوی هیات ترکیه ای در نشست فوق ، فاطما وارانک معاون وزیر محیط زیست و شهرسازی جمهوری ترکیه ، یاسین کالم مدیرکل خدمات حرفه‌ای ، هرالی اجر مدیرکل اتحادیه اروپا و روابط خارجی ، مصطفی لونت سونگور معاون رییس اداره انبوه‌سازی مسکن ، چنگیز تایلان بایکارا رییس اداره اتحادیه اروپا و روابط خارجی ، دریا اورس سفیر جمهوری ترکیه در تهران ، امیرخان یورولمازلار رایز اول سفارت جمهوری ترکیه در تهران ، محمت زاهیت‌اوزون رایزن دوم سفارت جمهوری ترکیه در تهران ، اوزگور موراث دبیر سوم سفارت جمهوری ترکیه ، حضور به هم رساندند .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    نظرات کاربران