در حال بارگذاری ...
  • شناسایی زمین‌های مستعد برای ایجاد ارزش افزوده توسط سازمان ملی زمین و مسکن

    زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در منطقه تهرانسر با کاربری تجاری - مسکونی - خدماتی ، زمینی دیگر در میدان ونک به مساحت ۸ هزار مترمربع با کاربری تجاری - اداری از جمله موارد مشارکتی است که می‌تواند مدنظر همکاری‌های مشترک قرار بگیرد . این ظرفیت در مجموعه سازمان ملی زمین و مسکن وجود دارد تا همکاری مشترکی را با کشور ترکیه در زمینه‌های مورد توافق داشته باشد .  

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، علی نبیان ضمن اعلام این مطلب که سازمان ملی زمین و مسکن آمادگی برای همکاری مشترک با همتایان ترکیه‌ای خود را دارد ، گفت : زمین‌هایی که در محدوده و حریم شهرها مستعد ارزش افزوده برای سازمان و مجموعه وزارت راه و شهرسازی هستند شناسایی شده اند که می‌تواند در همکاری با شرکت های داخلی و خارجی مورد استفاده قرار بگیرند .

    علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست تخصصی حوزه مسکن و شهرسازی که با حضور نمایندگان بخش های دولتی و شرکت های خصوصی دو کشور ایران و ترکیه به همت معاونت مسکن و ساختمان در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد ، گفت : امیدوارم در تعاملات دو وزارتخانه ایران و ترکیه ، اتفاقات خوبی برای دو کشور رقم بخورد . ارتباطات بین دو کشور ایران و ترکیه ارتباط حسنه‌ای است و امیدواریم در تعاملات جدیدی که بین دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی ایران و محیط‌زیست و شهرسازی ترکیه ایجاد شده است ، همکاری‌ها گسترش یابد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه سازمان ملی زمین و مسکن مجموعه‌ای است که وظیفه تامین زمین موردنیاز فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی را در محدوده و حریم شهرها برعهده دارد ، اعلام کرد : سازمان ملی زمین و مسکن ، بانک زمینِ جمهوری اسلامی ایران است و بر حسب نیاز و ابلاغی که از سوی وزارتخانه می‌شود ، می‌تواند در زمان‌های موردنیاز ، زمین را در اختیار مردم قرار دهد .

    نبیان با اشاره به اینکه در سیل اخیر ایران ، سازمان ملی زمین و مسکن مکلف به تامین زمین برای احداث واحدهای مسکونی برای سیل‌زدگان شده است ، گفت : سازمان ملی زمین و مسکن همچنین مکلف به تامین زمین در صورت نیاز برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری شده است .

    تامین زمین برای اجرای پروژه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط سازمان ملی زمین و مسکن

    این مقام مسئول با اعلام اینکه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین در حریم و محدوده شهری دارایی سازمان ملی زمین و مسکن است ، تصریح کرد : یکی از وظایف سازمان ملی زمین و مسکن ، خدمات‌رسانی به دستگاه‌های دولتی و تامین زمین برای احداث واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی است که شامل احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ است .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن اشاره به این مطلب که زمین‌هایی که در محدوده و حریم شهرها وجود دارد توسط سازمان شناسایی شده و سازمان به دنبال ارزش افزوده برای آنهاست ، گفت : به دنبال همکاری‌های مشارکتی هستیم. در مرحله نخست ، پروژه‌های مسکونی در قالب ۶۵ پروژه با حدود ۸هزار واحد مسکونی برای مشارکت در ساخت که تامین زمین برعهده سازمان است ، شناسایی شده‌اند .

    امکان ساخت یکهزار واحد مسکونی در ۱۷۵ هزار مترمربع زمین در تهرانسر

    وی ادامه داد : همچنین به عنوان نمونه در تهرانسر ، زمینی به مساحت ۱۷۵ هزار مترمربع وجود دارد که استعداد ساخت یکهزار واحد مسکونی را داراست . همچنین ، از دیگر پروژه‌هایی که در دستور کار است احداث مراکز تجاری-اداری و خدماتی است که در این خصوص تعدادی پروژه شناسایی شده‌اند .

    نبیان در بیان نمونه‌هایی دیگر ، توضیح داد : زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در منطقه تهرانسر با کاربری تجاری - مسکونی - خدماتی ، زمینی دیگر در میدان ونک به مساحت ۸ هزار مترمربع با کاربری تجاری - اداری از جمله موارد مشارکتی است که می‌تواند مدنظر همکاری‌های مشترک قرار بگیرد . این ظرفیت در مجموعه سازمان ملی زمین و مسکن وجود دارد تا همکاری مشترکی را با کشور ترکیه در زمینه‌های مورد توافق داشته باشد .  




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    نظرات کاربران