در حال بارگذاری ...
  • بررسی مسائل حوزه شهرسازی و معماری در شهرهای قمصر، کامو و چوگان

    باید از طریق تعریف طرح از سوی شرکت تعاونی و ارائه طرح از طرف شهرداری به منظور تامین مسکن جوانان ، پیگیری های قانونی لازم جهت تخصیص ۳۰ قطعه زمین با ظرفیت ۶۰ واحد مسکونی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با هدف رفع مشکلات شهرهای قمصر ، کامو و چوگان از توابع شهرستان های کاشان و نطنز نشستی با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر مسئولان شهرستان برگزار شد .

    در نشست مشترکی که با حضور مرتضی صفاری نماینده مردم شهرستان نطنز در مجلس شورای اسلامی ، حمیدرضا امیرخانی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان و معاونان این اداره کل ، مسئولین  شهرهای قمصر ، کامو و چوگان در محل شهرداری این شهر برگزار شد مسائل این سه شهر که شامل تکمیل بلوار کامو به چوگان و درخواست زمین جهت احداث کتابخانه و ایستگاه هواشناسی ، رفع نیاز مسکن جوانان و نیازمندان و همچنین وضعیت راه های شهرستان بود ، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت .

    حمیدرضا امیرخانی در خصوص تکمیل بلوار کامو به چوگان گفت : ساخت بلوار دو کیلومتری کامو به چوگان  نیاز به زیرسازی و آسفالت، آزاد سازی به مساحت یک کیلومتر و همچنین ردیف بودجه دارد و برای تامین بودجه آن باید مسئولین شهرستان ردیف بودجه استانی تعریف نمایند تا سایر اقدامات در خصوص آن انجام پذیرد .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص  نیاز شهرهای کامو و چوگان به زمین جهت احداث کتابخانه و ایستگاه هواشناسی افزود : برای تامین زمین کتابخانه و ایستگاه هواشناسی پیگیری مراحل قانونی جهت اختصاص زمین و تغییر کاربری انجام خواهد شد .

    وی در خصوص  رفع مشکل مسکن جوانان در شهرهای کامو و چوگان گفت : باید از طریق تعریف طرح از سوی شرکت تعاونی و ارائه طرح از طرف شهرداری به منظور تامین مسکن جوانان ، پیگیری های قانونی لازم جهت تخصیص ۳۰ قطعه زمین با ظرفیت ۶۰ واحد مسکونی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شود .

    امیرخانی همچنین در خصوص تامین مسکن نیازمندان شهر قمصر افزود : باید برای تامین مسکن این قشر در شهر قمصر قراردادی بین انجمن خیرین مسکن سازان کاشان و راه و شهرسازی استان در خصوص واگذاری قطعه زمینی با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در مجاورت مسکن مهر قمصر منعقد شود تا مراحل بعدی انجام شود .

    در ادامه جلسه برای حل مشکل مشاغل نیمه مزاحم در این دو شهر در فاز اول مقرر شد ۵ هکتار زمین از اراضی دولتی برای استقرار کارگاه های نیمه مزاحم اختصاص داده شود و ارائه طرح و خدمات به شهرداری واگذار شد .

    از دیگر مسائل مطروحه در این جلسه  بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص وردوی های تقاطع اتوبان نطنز – کاشان و جاده قمصر و همچنین راه های دسترسی اصفهان – کاشان و قم به کاشان این تقاطع  بود که برای اجرای آن نیاز به آزاد سازی ۱۰ هکتار زمین می باشد و مقرر شد برای ساخت رمپ و لوپ های جاده قمصر به کاشان کمیته برنامه ریزی شهرستان جهت اختصاص ردیف بودجه استانی در سال ۹۸ اقدام کند  و ظرف ۱۵ روز پیشنویس مشارکتی بین راه و شهرسازی استان ، شهرداری و فرمانداری قمصر و کشاورزان با هدف جلب رضایت کشاورزان به منظور آزاد سازی ده هکتار از اراضی ، نوشته و همچنین همزمان  مراحل قانونی جهت تملک این اراضی از متصرفین جهت احداث رمپ و لوپ های مورد نظر طی شود . 




    مطالب مرتبط

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    از میان شاخص‌های مدیریت زمین ، اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و همچنین شناسایی منابع جدید به ترتیب با ۲۰۰ درصد و ۱۹۸ درصد تحقق جلوتر از اهداف تعیین شده بوده که نشان از برنامه ریزی و تلاش بی وقفه کارکنان این حوزه دارد . 

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

    |

    در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    نظرات کاربران