در حال بارگذاری ...

مقاومت مردم علت عدم موفقیت چشمگیر دولت در پیشبرد طرح‌های نوسازی

متاسفانه در کشور برای انجام کارها برنامه زمانی وجود ندارد و در موارد زیادی هم ما مسئولان نمی توانیم به تعهدات خودمان عمل کنیم که این مساله بی اعتمادی مردم را در پی داشته است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در بازدید یکی از پروژه‌های بازآفرینی شهری در محله همت‌آباد اصفهان ، علت عدم موفقیت چشمگیر دولت در پیشبرد طرح‌های نوسازی را «مقاومت مردم» دانست .

سید محمد پژمان در بازدیدی که از یکی از پروژه‌های بازآفرینی شهری در محله همت‌آباد اصفهان انجام داد ، با اشاره به اینکه مقاومت مردم یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت چشمگیر دولت در پیشبرد طرح‌های نوسازی است ، اظهار کرد : مردم حس می‌کنند این مناطق در حال حاضر مشکل دارند ولی این مناطق دارای پتانسیل پنهانی هستند که مسئولان دولتی وشهرداری‌ها به دنبال آزادسازی این پتانسیل ها و استفاده از آن در راستای اهداف دیگری هستند .

 مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر لزوم به کارگیری مشارکت مردم در بازسازی این مناطق ، گفت : آزادسازی منجر به ارتقا کیفیت خدمات عمومی و بهبود سطح زندگی مردم و ایجاد شرایط مساعدتری برای مردم ساکن در این مناطق خواهد بود .

پژمان با تاکید بر نقش بی‌بدیل مشارکت مردم در نوسازی بافت فرسوده ، تصریح کرد : متاسفانه در کشور برای انجام کارها برنامه زمانی وجود ندارد و در موارد زیادی هم ما مسئولان نمی توانیم به تعهدات خودمان عمل کنیم که این مساله بی اعتمادی مردم را در پی داشته است . اگر بتوانیم با تسهیل فرآیند اجرای طرح بازآفرینی شهری در محله همت‌آباد اصفهان نمونه موفقی را به نمایش بگذاریم، مردم سایر مناطق نیز برای پیش قدم شدن ترغیب می شوند .

پژمان با اشاره به اینکه شهرداری در انجام پروژه ها نقش محوری را ایفا می کند ، افزود : از مدیریت شهری انتظار می رود نهایت همکاری را با ما داشته باشند و ما نیز در این راستا به هر میزانی که بتوانیم از منابع دولتی به پیشبرد اهداف کمک می کنیم .  این تصور در شرکت‌های عمران مبنی بر این‌که دولت موظف است همه زمینه ها را فراهم کند تا ساخت و ساز انجام شود ، تصور غلطی است اما در عین حال به دنبال طراحی ساز و کاری هستیم که خارج از بروکراسی های موجود اجرای این پروژه‌ها را تسهیل کند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان گفت : بازنگری بافت فرسوده شهر گلپایگان در حال بررسی و اقدام است .

|

بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

|

در شهرضا هزار و ۱۹۷ واحد مسکونی بر روی رشته قنات قرار دارند اما این ۱۹۶ واحد در نقطه قرمز واقع شده‌اند ، بنابراین از تمام سازمان‌های مرتبط خواهشمندم برای جا به جایی ساکنان این واحدها همکاری کنند .

|

محرومیت زدایی و بهره مندی محلات کمتر برخوردار و هدف باز آفرینی شهری از خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان متوسط محلات برخوردار همان شهر، مورد هدف سند ملی بازآفرینی شهری و سند ملی ساماندهی و توانمندسازی مسکن سکونتگاهای غیر رسمی است که نیاز به توجه و حمایت جدی مجلس شورای اسلامی ...

|

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

نظرات کاربران