در حال بارگذاری ...
  • استفاده از واحدهای مسکن مهر پلدختر برای اسکان موقت سیلزدگان

    تاکنون ۱۰ هکتار زمین دولتی در پل‌دختر و ۱۰ هکتار نیز در معمولان برای واگذاری به بنیاد مسکن انقلاب به منظور ایجاد واحدهای مسکونی برای اسکان دائم سیل‌زدگان نهایی شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت : واحدهای مسکن مهر پلدختر برای اسکان موقت سیل زدگانی که مسکن خود را از دست داده‌اند در نظر گرفته شده که تاکنون اسکان ۳۰ خانوار در این واحدها نهایی شده است .

    رضا خالقی در این خصوص اظهار داشت : مرحله دوم امدادرسانی به سیلزده ها در خصوص اسکان آنها است که طبق برنامه زمانی و پیرو تاکید وزیر راه و شهرسازی و استاندار لرستان ، پس از بازگشایی راه‌ها در دستور کار قرار گرفت . یک طرح مسکن مهر تعاونی ساز در پلدختر وجود داشت که پس از مذاکره با مالکان و موافقت آنها ، ۳۰ واحد با کمک پیمانکار و نیروهای جهادی تکمیل و نظافت شده و هم اکنون برای اسکان اماده است .

    وی با اشاره به کمک خیرین برای مفروش کردن این واحدها تصریح کرد : هزینه اجاره این واحدها به مدت یکسال توسط دولت پرداخت می شود و با معرفی فرماندار پلدختر ۳۰ خانواری که بیشترین استحقاق را دارند در این واحدها اسکان موقت می شوند . همچنین رایزنی با تعداد دیگری از تعاونی ها و مالکان مسکن مهر در حال انجام است تا دولت با اجاره یکساله این واحدها ، کار استکان موقت سیل‌زدگان را نهایی کند .

    خالقی با اشاره به تخریب برخی واحدهای مسکونی واقع در مسیر رودخانه کرگانه خرم آباد افزود : اراضی دولتی در مجاورت این منطقه وجود دارد و خیرین مسکن‌ساز موافقت اولیه خود را برای احداث ۳۰ واحد مسکونی اعلام کرده‌اند . تاکنون ۱۰ هکتار زمین دولتی در پل‌دختر و ۱۰ هکتار نیز در معمولان برای واگذاری به بنیاد مسکن انقلاب به منظور ایجاد واحدهای مسکونی برای اسکان دائم سیل‌زدگان نهایی شده است .




    مطالب مرتبط

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    تلاش کردیم تا هم زمان با جذب منابع و همچنین هزینه کرد منابع صندوق برای نهضت ملی مسکن برای ماه‌های پیش رو پیش‌بینی‌های مستمر داشته باشیم تا دچار محدودیت منابع نشویم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    نظرات کاربران