در حال بارگذاری ...
  • ضرورت حل مشکل مسکن کارگران با ایجاد مسکن ارزان قیمت

    ما باید مشکلات معیشتی کارگران را حل کنیم و تمام این مشکلات با پرداخت‌های نقدی حل نمی‌شود به عنوان مثال برای حل مشکل مسکن کارگران باید وزارت راه ، مسکن و شهرسازی به سمت ساخت مسکن ارزان قیمت و اجتماعی برود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، با بیان اینکه اگر کارگر دغدغه معیشت نداشته باشد حوادث کارگری کاهش می‌یابد گفت : برای حل مشکل مسکن کارگران باید وزارت راه و شهرسازی به سمت مسکن ارزان قیمت برود .

    محمد شریعتمداری ، صبح روز دوشنبه نهم اردیبهشت به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگری از واحد تولید شرکت «محورسازان ایران خودرو» بازدید و با کارگران در حین انجام کار گفت و گو کرد .

    شریعتمداری در این مراسم گفت : در آیات قرآنی نیز به دفعات بر کار ، تلاش و عمل صالح تاکید شده است و ما همواره بر فکر ، اندیشه و پایمردی عزیزان در حوزه کار و تولید بوسه می زنیم چرا که کار و تولید در جامعه ما دارای ارزش فوق العاده‌ای است . در روایات آمده که تا عرق جبین کارگر خشک نشده باید دستمزد کامل او - و نه یک سوم دستمزد - پرداخت شود و جامعه کارگری و کارفرمایی نباید به این اصول بی توجه باشند .

    وزیر تعاون  ، کار و رفاه اجتماعی یاد آور شد : در سال‌های ابتدای انقلاب تلاش‌های زیادی برای از بین بردن انقلاب شد و خیلی‌ها سعی کردند برای رسیدن به اهداف خود از جامعه کارگری استفاده کنند که موفق نشدند و جامعه کارگری سهم بالایی در انقلاب و ایجاد عدالت در ایران به عهده داشتند . در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از سرداران و فرماندهان جنگ از جامعه کارگری بودند و این افتخار جامعه کارگری است که همواره پای انقلاب ایستاده است .

    وی گفت : دشمن با استفاده از تبلیغات و فضای مجازی تلاش کرد که خود باوری را از جوان ایرانی بگیرد و آینده کشور را مبهم نشان دهد در حالی که آینده کشور روشن است . امروز اراده ملت تعیین کننده است و دشمن از این موضوع اطلاع دارد و سعی دارد مردم را ناامید و آینده را مبهم نشان دهد که حتماً موفق نخواهد شد . دشمن تصور می‌کند با ماهواره و فضای مجازی در دل جوانان ایرانی رخنه کرده اما اگر می‌تواند پای میدان بیاید و ببیند که در میدان چگونه جوانان ایرانی مقابل آنها می‌ایستند .

    وی با بیان اینکه ما در جریان برجام نشان دادیم که اهل مذاکره هستیم اما اگر مجامع جهانی به دنبال مذاکره نبودند ما راه خود را می‌شناسیم ، تاکید کرد : امروز تحریم‌ها باعث یکپارچگی کشور شده است . در بیانیه گام دوم انقلاب به جوان گرایی تاکید شده است و کار را باید به جوان با استعداد سپرد .

    وی گفت : ما در پایان سال تلاش کردیم و جلسات زیادی به جامعه کارگری داشتیم . در آخر سال جلسه ۱۳ ساعته با نمایندگان کارگری و کارفرمایی داشتیم و تلاش کردیم دستمزدها را تا حدی بالا ببریم که هم به کارفرما فشار وارد نشود و هم مشکلات کارگران تا حدی حل شود . ما باید مشکلات معیشتی کارگران را حل کنیم و تمام این مشکلات با پرداخت‌های نقدی حل نمی‌شود به عنوان مثال برای حل مشکل مسکن کارگران باید وزارت راه ، مسکن و شهرسازی به سمت ساخت مسکن ارزان قیمت و اجتماعی برود .

    شریعتمداری گفت : باید رابطه دستمزد و کار اصلاح شود و اگر شخصی با فکر توانست سود کارخانه‌ای را افزایش دهد باید در این سود سهیم باشد . خصوصی سازی هم یکی دیگر از راه حل‌ها است و اگر کارگران را در خصوصی سازی سهیم کنیم باعث ایجاد انگیزه در کارگران می‌شود . اگر کارگر دغدغه معیشت نداشته باشد هم حوادث کارگری کاهش پیدا می‌کند و هم امید زیاد می‌شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی از برگزاری پویش سراسری واگذاری زمین و آغاز عملیات اجرایی اتاق‌های مادر و کودک ...

    |

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن از اختصاص زمین برای ساخت بیش از ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن کارگران و کارکنان بخش ...

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط ۱۰۹ نفر تخصیص پروژه شده اند . این واحدهای مسکونی در شهرهای آزادشهر و بندر ترکمن قرار داشته و بدیهی است در صورت تامین زمین به فرهنگیان سایر شهرهای استان نیز تخصیص پروژه خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران