در حال بارگذاری ...

تدوین نقشه راه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا یک ماه آینده

بعد از تهیه نقشه راه ، دفتر پایش در دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن تشکیل خواهد شد و با تعامل و گام به گام اجرای طرح اقدام ملی که احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال است ، پیگیری خواهد شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عباس فرهادیه در کارگاه برنامه‌ریزی نقشه راه و برنامه عملیاتی احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که در محل شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد ، از تدوین نقشه راه طرح اقدام ملی تولید مسکن تا یک ماه آتی در وزارتخانه خبر داد و گفت : بعد از تهیه نقشه راه ، دفتر پایش در دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن تشکیل خواهد شد و با تعامل و گام به گام اجرای طرح اقدام ملی، پیگیری خواهد شد .

کارگاه برنامه‌ریزی ارزش تهیه نقشه راه و برنامه عملیاتی احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور با حضور عباس فرهادیه مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن، مدیر دفتر مسکن شرکت بازآفرینی شهری ، کارشناسان معاون مسکن و ساختمان و همچنین شرکت بازآفرینی و نمایندگان نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی ذینفع در روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه در شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد .

عباس فرهادیه مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن ضمن حضور در این کارگاه ، اعلام کرد : در احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا افق ۱۴۰۰ که ۲۰۰ هزار واحد آن توسط شهرهای جدید ، ۱۰۰ هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۰۰ هزار واحد آن توسط شرکت بازافرینی شهری انجام می‌شود ، اگرچه در برخی از بخش‌های آن همپوشانی وجود دارد اما جنس کار متفاوت است . تولید مسکن در بافت‌های ناکارآمد و در قالب بازآفرینی‌شهری با توجه به پیچیدگی های تولید مسکن در بافت های فوق وظیفه سنگینی است و از اهمیت فراوانی برخوردار است.

فرهادیه خاطرنشان کرد : بعد از کارگاه با همفکری همکاران در وزارتخانه و دفتر اقتصاد مسکن تلاش می کنیم تا طی یک ماه آتی نقشه راه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های ناکارآمد را تهیه و تدوین کنیم . بعد از تهیه نقشه راه ، دفتر پایش در دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن تشکیل خواهد شد و با تعامل و گام به گام اجرای طرح اقدام ملی که احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال است ، پیگیری خواهد شد .

کارگاه برنامه‌ریزی ارزش احداث ۱۰۰هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۱۳۹۹ در قالب بازآفرینی شهری با حضور مدعوین با تخصص‌های مختلفِ بافت‌های ناکارآمد ، بافت‌‌های تاریخی ، سکونتگاه‌های غیررسمی ، برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای ، برنامه‌ریزی مسکن ، اقتصاد مسکن ، تأمین مالی مسکن ، جامعه‌شناسی ، حوزه ساخت و مسایل فنی - اجرایی مسکن ، و غیره و نیز نمایندگان نهادهای مختلف دولتی و خصوصی ذینفع با ارائه طرح مبنا و نقد و بررسی آن ادامه یافت .

در این کارگاه دو روزه ایده‌یابی در ۴ کارکرد اصلی بهبود کیفیت زندگی در بافت‌های ناکارآمد، تأمین منابع مالی ، کاهش قیمت تمام شده و نیز الگوی مدیریت در بافت‌های ناکارآمد انجام شد . در ادامه ایده‌ها ارزیابی و مهمترین آنها برای توسعه در فاز بعدی مطالعه توسط کارگروه‌های تخصصی انتخاب شدند .

گفتنی است ، تهیه نقشه راه و برنامه عملیاتی احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در قالب برنامه‌ریزی ارزش در دستورکار معاونت مسکن و ساختمان وزارتخانه قرار دارد . نقشه راه مذکور شامل احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توسط شرکت عمران شهرهای جدید در شهرهای جدید ، احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده شهرها است .

 کارگاه‌ دو روزه مربوط به شهرهای جدید ۲۷ و ۲۸ فروردین در محل شرکت عمران شهرهای جدید و کارگاه مربوط به بنیاد مسکن ۳ و ۴ اردیبهشت در محل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شده بود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، اولین نشست هم‌اندیشی "راهکارهای عملیاتی نمودن نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، موضوع ماده ٥٢ قانون ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : تلاش می‌کنیم تا از تمام ظرفیت وزارتخانه برای کاهش قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه اولویت دولت چهاردهم تامین مسکن اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه است ، از ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان در حکمی سعید شاهین فر را به عنوان سرپرست دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و ...

|

سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، شرکت عمران شهرهای جدید و دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در بخش مسکن ضمن ارایه برنامه‌های پیشنهادی خود، تمامی منابع مالی مورد نیاز ، زیرساخت‌ها و دیگر موارد را به طور شفاف پیش‌بینی کنند تا کار با سرعت پیش برود .

|

نظرات کاربران