در حال بارگذاری ...

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی گام بلندی در راستای تحرک بخشی به صنعت ساختمان

امروز صنعت ساختمان سازی در دنیا در نسل ۶ قرار دارد که اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم این صنعت در کشور ما در نسل سه قرار دارد که کم کردن این فاصله ، وظیفه مهندسان و نظام مهندسی ساختمان است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر ، طرح اقدام ملی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را گام بلندی در راستای تحرک بخشی به صنعت ساختمان برشمرد .

مازیار حسینی که امروز پنج شنبه در نشست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در شیراز سخن می گفت ، با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی با ۵۰۰ هزار عضو بزرگترین تشکل حرفه‌ای کشور است ؛ یادآور شد : این سازمان با ۲۰ سال سابقه و همکاری بین مهندسان ، بدون شک سبب بهبود در اوضاع ساخت و ساز شده است .

وی با بیان این که در سیلاب اخیر بیش از ۱۶۰ هزار واحد مسکونی خسارت دید ، افزود : وقتی به حریم مسیل‌ها تجاوز می‌کنیم و در محاسبات مسکن سازی به قانون ساخت و ساز‌ها توجه نمی‌شود خسارت‌ها تصاعدی افزایش پیدا می‌کند . تجربه نشان داده است که هر قدر سازمان‌های نظام مهندسی و ضوابط و مقررات را تقویت کنیم در واقع یک سرمایه گذاری را انجام می‌دهیم .

وی بیان داشت : امروز صنعت ساختمان سازی در دنیا در نسل ۶ قرار دارد که اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم این صنعت در کشور ما در نسل سه قرار دارد که کم کردن این فاصله ، وظیفه مهندسان و نظام مهندسی ساختمان است .

وی ، ایمنی و دوام را از ویژگی های یک ساختمان استاندارد دانست و بیان داشت : یک ساختمان استاندارد باید افزون بر ایمنی ، باید تامین کننده آرامش و آسایش برای ساکنان آن باشد . ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی شامل ۲۰۰هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید ، ۱۰۰هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن ساخته خواهد شد . برای هر ۲۵۰ میلیون ریال سرمایه گذاری در بخش ساختمان می توان یک شغل را به مدت یکسال ایجاد کرد که به این ترتیب هر صد متر مربع ساخت و ساز ۱۴۴ نفر شغل در مدت یک سال تولید می‌کند .

به گفته وی ۱۸ درصد اشتغال کشور به ساخت و ساز وابسته است و برای ساختمان های معمولی ، نیاز ما به مواد و مصالح خارج از کشور تقریبا صفر است .

وی با اشاره به اینکه از نظر وزارت راه و شهرسازی برای ساختمان سازی غیر دولتی نیاز جدی به یک نظام فنی و اجرایی احساس می شود ، اضافه کرد : ما در وزارت راه و شهرسازی درصدد هستیم تا شورای توسعه نظام مهندسی را احیا کنیم و برای مقررات ملی نیز یک شورای راهبری و سیاستگذاری به وجود خواهد آمد .

حسینی در ادامه به مشکلات و تبعات وقوع سیل در ابتدای سال جاری پرداخت و گفت : طرحی در دست اجراست که برای هر یک شهر سیلزده یک استان معین در نظر گرفته‌ایم و توصیه می‌کنم تا سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان نیز داوطلبانه و طبق اصول و با هدف حفظ سرمایه بزرگ اعتماد اجتماعی در این مورد مشارکت کنند .

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد : امروز کشور ما درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است، ما درگیر یک تروریسم واقعی که انسانیت ، منطق و عقل در آن وجود ندارد هستیم و رسالت ما به عنوان یک جامعه مهندسی که می تواند نقش بسزایی در این شرایط ایفاد کند؛ بسیار سنگین است و ضرورت دارد که گام های موثری برداریم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های شرق گلستان گفت : در راستای تامین خدمات روبنایی پروژه های مسکن شهرستان کلاله ، عملیات ...

|

از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده ، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح ۹۴۴ واحد مسکونی همزمان با هفته دولت خبر داد . محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و ...

|

طبق این تفاهم نامه ، اداره کل راه و شهرسازی مکلف به تخصیص اراضی لازم در سایت‌های مسکن شش هر گنبد ، علی آباد کتول ، کلاله ، کردکوی ، دلند و انبار الوم شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مکاتبه با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ، راهنمای ارزیابی ایمنی ...

|

نظرات کاربران