در حال بارگذاری ...
  • تشریح مهمترین اقدامات و موفقیت‌های شرکت عمران شهرهای جدید در سال ۹۷

    بدون شک تعیین تکلیف ۷۰۰۰ واحد در شهر جدید پرند و همین تعداد در شهر جدید هشتگرد که در پایان محصولی متفاوت از مسکن مهر به متقاضیانشان تحویل خواهند داد ، عملکرد خوب و توفیق‌امیزی در این حوزه برای ما محسوب می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حبیب‌اله طاهرخانی از آغاز عملیات اجرایی احداث شهرهای جدید تیس و سیراف در یک سال گذشته خبر داد و افزود : خوشبختانه در این مدت مصوبه هیأت وزیران برای ایجاد شرکت عمران شهر جدید ایوانکی اخذ و فرآیند قانونی شهرهای جدید تابناک و شهرهای اقامتی گلستان تا مرحله شورای‌عالی معماری و شهرسازی سپری شد .

    حبیب‌اله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در تشریح مهمترین اقدامات و موفقیت‌های شرکت عمران در سال ۹۷ بیان کرد : خوشبختانه روند هویت‌یابی و شکل‌گیری اجتماعی در شهرهای جدید طی یک سال گذشته با استفاده از اقدامات نرم‌افزاری و ایجاد زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی با سرعت خوبی به اجرا درآمد که شهر جدید عالیشهر در این حوزه یکی از نمونه‌های بارز آن به شمار می‌رود .

    طاهرخانی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی و افتتاح بیش از ۵۰ مدرسه در شهرهای جدید کشور طی سال ۹۷ خبر داد و گفت : سیاست شکل‌گیری مراکز محلات با استفاده از ظرفیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این دوره در اولویت قرار گرفت که خوشبختانه تاکنون عملیات اجرایی ۲۰ مورد آغاز شده و پیشرفت آن در شهرهای هشتگرد ، پردیس ، پرند ، صدرا و بهارستان در مرحله خوبی قرار دارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت تغییر رویکرد وزارتخانه از افتتاح به تحویل در حوزه مسکن مهر بیان کرد : درحال حاضر مسأله شکاف بین تعهدات مسکن مهر با متقاضیان و تعداد واحدهای شروع شده با رفع معارضین ملکی مرتفع شده و مشکلی از این جهت در سال جاری نخواهیم داشت .

    این مقام مسئول با اشاره به عملکرد خوب شهرهای جدید در تعیین تکلیف پروژه‌های فاقد متقاضی با توجه به افزایش قیمت مسکن در تهران و سایر کلان شهرها بیان کرد : بدون شک تعیین تکلیف ۷۰۰۰ واحد در شهر جدید پرند و همین تعداد در شهر جدید هشتگرد که در پایان محصولی متفاوت از مسکن مهر به متقاضیانشان تحویل خواهند داد ، عملکرد خوب و توفیق‌امیزی در این حوزه برای ما محسوب می‌شود .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص اقدامات انجام گرفته پیرامون پروژه‌های ریلی طی یک سال گذشته اعلام کرد : بالاترین عملکرد و پیشرفت ما در سال ۹۷ در بخش ریلی مربوط به قطار برقی گلشهر – هشتگرد است که قطعا با تمرکز بیشتر در سال جاری به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید .

    وی همچنین با تأکید بر ضروت فعال شدن تمامی ظرفیت‌های شهری بهارستان در پیشبرد و به نتیجه رساندن قطار برقی اصفهان – بهارستان بیان کرد : در حوزه توسعه نظام دسترسی بین شهر جدید و شهرهای مادر نیز اقداماتی صورت گرفته که طبق گزارش‌های ارائه شده بزرگراه صدرا – دوکوهک و دسترسی به بزرگراه اصفهان – شیراز در مرحله انتهایی قرار دارد . در این راستا تکمیل جاده دسترسی و تونل شهر جدید علوی به غرب بندرعباس و بندر شهید رجایی نیازمند تمرکز بیشتری است که باید از ظرفیت سازمان بنادر نیز در این بخش به نحو مناسبی بهره ببریم .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز بخشی از برنامه اقدام ملی در تولید و عرضه مسکن در نیمه دوم سال ۹۷ در این مناطق بیان کرد : بدون شک سال جاری ، سالی کلیدی برای تحقق برنامه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید است که باید طبق برنامه‌ریزی و به صورت کاملا کارشناسی و دقیق به انجام برسد .

    این مقام مسئول در اشاره به عملکرد خوب شهرهای جدید در توسعه فضاهای ورزشی در یک سال گذشته بیان کرد : خوشبختانه در این مدت اقدامات قابل توجهی انجام گرفت که افتتاح مجموعه ورزشی پرند ، هشتگرد و بینالود و همچنین پیشرفت فیزیکی خوب سالن بین‌المللی فوتسال صدرا از جمله آن به شمار می‌رود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در زمینه توسعه همکاری‌های بین‌المللی نیز در شهرهای جدید بیان کرد : در این حوزه نیز روابط مناسبی با کره جنوبی برقرار کرده و قصد داریم طبق یک برنامه عملیاتی این روند را در سال ۹۸ با کشورهای کره و چین تداوم دهیم .

    طاهرخانی درباره فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه قانونگذاری در قانون بودجه سال ۹۸ از سوی شرکت عمران شهرهای جدید بیان کرد : با پیشنهاد شرکت و و حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بودیم که اختصاص قیر رایگان به پروژه‌های مسکن مهر ، امکان ملکی کردن عرصه مسکن مهر و واریز منابع به حساب شرکت ، امکان هزینه‌کرد از منابع داخلی حتی در ساخت واحدهای مسکونی مهر ، امکان ترهین منابع شرکت در نزد نظام بانکی و استقراض و همچنین مصوبه هیأت وزیران جهت منظور شدن هزینه های سرمایه‌ای شرکت به حساب مالیات از جمله آن به شمار می‌رود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    تعاونی‌ها باید همکاری لازم را برای تکمیل واحدهای باقیمانده انجام دهند تا تکمیل این واحدها که مورد تأکید رئیس‌جمهوری و مطالبه مردمی است ، تسریع یابد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید مهستان ضمن تاکید بر تکمیل پرونده مسکن مهر از افتتاح ...

    |

    با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

    |

    نظرات کاربران