در حال بارگذاری ...
  • رسیدگی به بافت های فرسوده و محله محور بودن از نکات مهم طرح بازآفرینی شهری

    همه جامعه امروز مطالبه دارد که ملاحظات زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد و انشاالله با اجرای تصمیمات از این سرمایه‌ها بیشتر استفاده کنیم . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت : یکی از نکات طرح بازآفرینی شهری که مورد تاکید ریاست جمهوری است و از سال قبل آغاز شد رکن محله محور بودن است .

    محمد نهاوندیان در آئین گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس سازمان نوسازی شهر از محله محور بودن برنامه‌های شهرداری تقدیر کرد و گفت : یکی از نکات طرح بازآفرینی شهری که مورد تاکید ریاست جمهوری هم بود و از سال قبل آغاز شد رکن محله محور بودن و رسیدگی به بافتهای فرسوده در این حرکت بود . امید داریم با برنامه ریزی انجام شده در شهرداری تهران همگام با دیگر شهرها از این امکاناتی که در مصوبه هیأت وزیران تأمین شده استفاده شود . دولت در مصوبه خود ، زمین‌های دولتی را با اولویت در اختیار این طرح قرار داده است و منابعی هم برای یارانه تسهیلات بانکی در مرحله ساخت برای توسعه گران تخصیص داده است .

    وی افزود : اینجا می‌خواهم مطالبه گذشته را مورد تاکید قرار دهم که ما در آن طرح توقع مان از شهر تهران پیشگامی بوده و هست و انشاالله همین نقاطی که بررسی شده با سرعت بیشتری پیش برود و بتواند الگوهای پیشگامی برای سایر شهرها هم فراهم کند .

    رئیس سابق دفتر رئیس جمهور با اشاره به حوادث سیل اخیر در کشور گفت : در سیل اخیر در کنار عوارض و مشکلاتی که ایجاد شد موهبت‌های فراوانی هم به دست آمد . یکی رویش و خیزش ادراک و احساس عمومی جامعه نسبت به مسائل زیست محیطی و مسائل مدیریت شهری بود و اینکه چرا نباید در مسیل و بستر ساخت و ساز صورت گیرد . در این زمینه در صدور مجوزها غفلت‌هایی صورت گرفته و آن طور که شهرداری تهران گفت ، در برخی موارد به دنبال حکم قضائی هم رفته است .

    معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه گفت : همه جامعه امروز مطالبه دارد که ملاحظات زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد و انشاالله با اجرای تصمیمات از این سرمایه‌ها بیشتر استفاده کنیم . 




    نظرات کاربران