در حال بارگذاری ...
  • ضرورت توجه به تدوین طرح مصوب و مردم‌محور در برنامه‌های بازآفرینی شهری

    باید تلاش کنیم اقدامات مربوط به بافت‌های فرسوده را با شتاب بیش‌تری انجام دهیم چرا که شهرهای در حاشیه گسل و ساختمان‌های بدون مقاومت در خطر تخریب و خسارات بسیار زیادی هستند و به همین دلیل باید با برنامه دقیق و مناسب نوسازی شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس سازمان نوسازی شهر تهران با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، پیروز حناچی شهردار تهران ، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور ، محمد پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، اعضای شورای شهر تهران و سایر مدیران و مسئولان مربوطه برگزار شد .

    محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در پروژه‌های بازآفرینی شهری علاوه بر محله‌محوری به موضوعات دیگری چون برخورداری از طرح مصوب ، مشخص و مردم‌محور توجه شود ، گفت : باید تلاش کنیم اقدامات مربوط به بافت‌های فرسوده را با شتاب بیش‌تری انجام دهیم چرا که شهرهای در حاشیه گسل و ساختمان‌های بدون مقاومت در خطر تخریب و خسارات بسیار زیادی هستند و به همین دلیل باید با برنامه دقیق و مناسب نوسازی شوند .

    در این مراسم ضمن ارائه مهم‌ترین دست آوردهای سازمان نوسازی در یک سال گذشته چندین ، مرکز محله شیرین دخت در منطقه ۱۵ تهران افتتاح و از سری اول کتابهای محلات شهر تهران به همراه سامانه پیشخوان توسعه محلات رونمایی و از برگزیدگان مسابقه طراحی فضای فوقانی راه آهن تهران - تبریز نیز تقدیر شده و جوایزی به انان اهدا شد .

    اسلامی در این مراسم پروژه طراحی فضای فوقانی راه آهن تهران - تبریز را یکی از کیفیت‌بخش‌ترین پروژه‌های اجرایی برای زندگی مردم قلمداد کرد و گفت : این شیوه عملکرد عادلانه‌ترین و خردمندانه‌ترین شیوه در انتخاب طرح برتر بوده که از سوی هیئت داوران انجام می‌شود .

    وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه ما باید در پروژه‌های بازآفرینی شهری علاوه بر محله‌محوری به موضوعات دیگری چون برخورداری از طرح مصوب و مشخص و مردم‌محوری توجه ویژه داشته باشیم گفت: باید تلاش کنیم اقدامات مربوط به بافت‌های فرسوده را با شتاب بیش‌تری انجام دهیم چرا که شهرهای در حاشیه گسل و ساختمان‌های بدون مقاومت در خطر تخریب و خسارات بسیار زیادی هستند و به همین دلیل باید با برنامه دقیق و مناسب نوسازی شوند .

    اسلامی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به موضوع ایمنی در ساخت و ساز شهری بیان کرد: به نظر می‌رسد در این مسیر از ظرفیت بیمه‌ها می‌توان استفاده بسیار خوبی کرد چرا که می‌شود با کمک بخش خصوصی نوعی ذخیره‌سازی در این حوزه داشته باشیم . با توجه به اهداف برنامه ششم توسعه تعداد ۲۷۰۰  محله در سطح کشور در اولویت اول برنامه بازآفرینی قرار دارد که باید اجرایی شود . 

    این مقام مسئول با بیان اینکه بافت‌های تاریخی باید با اقتضای تاریخی هر شهر نوسازی و بازسازی شوند گفت : امید داریم آنچه تا پایان سال ۹۸ در برنامه مقرر شده با مشارکت و همراهی مردم اجرایی شده و با کمک مشوق‌های قانونی شاهد رونق هرچه سریع‌تر ساخت و ساز در کشور باشیم .




    مطالب مرتبط

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    به فضل الهی در سالی که رو به پایان است با همکاری شهرداری‌ها و همت شهرداران اقدامات ارزشمندی در محلات هدف بازآفرینی و به ویژه در عرصه نوسازی مسکن و کاهش سقف‌های لرزان و ناپایدار صورت پذیرفت و آمار صدور پروانه به بالاترین رکورد ده سال اخیر رسید .

    |

    سامانه خودنویس در وزارت راه و شهرسازی سامانه‌ای است که مدت ها شروع به کار کرده است و سامانه قراردادهای اجاره است که به صورت رایگان موجر و مستاجر می‌توانند قراردادهایی را بین هم تنظیم و شاهدان امضا کنند و اینکار بدون پرداخت هزینه است و این قراردادها در شوراهای حل اختلاف دارای ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران