در حال بارگذاری ...

واگذاری ۲۰۰ واحد از مسکن مهر نفت اهواز به متقاضیان ظرف دو ماه آینده

اماکن آموزشی و تفریحی مناسبی برای رفاه شهروندان در مسکن مهر نفت ساخته شده است . تکمیل این پروژه می تواند یک الگوی مناسب برای ساخت شهرک و مجموعه های مسکونی در دیگر مناطق استان و بخصوص کلانشهر اهواز باشد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار خوزستان گفت : از تعداد واحدهای تعهد شده مسکن مهر نفت اهواز در دو ماه آینده تعداد ۲۰۰ واحد به متقاضیان واگذار می‌شود .

غلامرضا شریعتی در حاشیه جلسه مسکن استان خوزستان با محوریت تعیین تکلیف پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز ، اظهار داشت : تاخیر در تکمیل این پروژه طولانی شده و همین امر باعث گله‌مندی متقاضیان شده است . دلیل اینکه همه بلوک‌های این طرح از سال ۹۳ تاکنون تکمیل نشده‌اند به‌خاطر اختلافاتی است که بعضا بین اداره کل راه و شهرسازی استان ، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و دیگر دستگاه‌های مرتبط به وجود آمده است .

شریعتی تصریح کرد : در برخی از دوره‌ها این اختلافات باعث متوقف شدن پروژه و یا کند شدن مراحل اجرایی آن شده است .

رئیس شورای مسکن استان با اشاره به اینکه پیش از این تعداد ۸۰۰ واحد مسکونی این پروژه به متقاضیان تحویل داده شد ، اضافه کرد : پیش‌بینی می‌شود در دو ماه آینده ۲۰۰ واحد دیگر که هم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد برخوردار هستند به متقاضیان تحویل داده شوند .

وی با اشاره به اینکه بعد از این ۵۸۰ واحد دیگر از تعهدات ایجاد شده باقی می‌ماند ، بیان داشت : این تعداد واحد بین ۴۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند . روند تکمیلی این واحدها در شورای مسکن استان بررسی شد و راهکارها برای تکمیل این پروژه پیش‌بینی شده است .

وی با اشاره به اینکه برای تامین منابع لازم برای تکمیل این پروژه قرار است از ظرفیت ۴۲۰ واحد دیگر و اراضی این پروژه استفاده شود گفت : تلاش می‌شود تا پایان امسال و یا اوایل سال آینده این واحدها کاملا تکمیل شوند .

نماینده عالی دولت در استان خوزستان به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اسکان متقاضیان در این پروژه اشاره کرد ، گفت : اماکن آموزشی و تفریحی مناسبی برای رفاه شهروندان در مسکن مهر نفت ساخته شده است . تکمیل این پروژه می تواند یک الگوی مناسب برای ساخت شهرک و مجموعه های مسکونی در دیگر مناطق استان و بخصوص کلانشهر اهواز باشد .

گفتنی است عملیات اجرایی پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز در قالب ۱۰۰ بلوک ۲۰ واحدی دو و سه خوابه از سال ۱۳۹۳ در منطقه بلوار شهید هاشمی کوی نبوت اهواز آغاز شد .




مطالب مرتبط

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست مشترک مسئولان شهرستان دزفول با مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان چالش‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن ...

|

با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در ۶ ماهه اول امسال، مابقی ۷۵ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته و زمین ۲۵ هزار واحد دیگر نیز تا پایان دولت آماده و به مردم واگذار می شود .

|

اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

|

اشخاصی که می‌خواهند در صنف بنگاه‌های معاملات املاک فعالیت کنند حتماً قبل از بارگذاری مدارک فعالیت کاریشان می‌بایست نسبت به دریافت پروانه تخصصی اقدام کند .

|

نظرات کاربران