در حال بارگذاری ...
  • نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات دستورالعمل سیما و منظر شهری در قزوین

    با توجه به لزوم اطلاع رسانی گسترده و آموزش دستور العمل ها ، مقرر گردید دوره آموزشی دستورالعمل توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان با همکاری اداره کل راه و شهرداری در سال جاری برگزار شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت : اجرای ضوابط و مقررات دستورالعمل سیما و منظر شهری مورد پیگیری و نظارت قرار می گیرد .

    محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت : یکی از وظایف خطیر دبیرخانه سیما و منظر شهری تدوین ضوابط و مقررات در راستای ارتقای کیفی نما و منظر شهری و نظارت بر اجرا و زیباسازی و بهسازی فضاهای شهری است . اولین جلسه کمیته سیما و منظر شهری قزوین در سال ۹۸ در محل سالن جلسات آرمان شهر اداره کل راه و شهرسازی برگزار شده و گزارشی از عملکرد دبیرخانه در سال ۱۳۹۷ اعم از  تعداد جلسات ، مصوبات و بازدید های صورت پذیرفته ارائه شد .

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گفت : برنامه های پیشنهادی دبیرخانه در سال ۱۳۹۸ از جمله تحقق دستورالعمل اجرایی نما و منظر و مصوبه شورایعالی در خصوص رودکنارها و برنامه ریزی به منظور تهیه طرح مربوطه، پیگیری شد .

    اسماعیلی با تاکید بر بررسی تمامی برنامه های پیشنهادی مصوب کارگروه گفت : لزوم نظارت دقیق بر اجرای ممنوعیت نمای رومی ، بررسی مکانیسم اجرایی بام سبز ، بررسی طرح جامع رنگ (رنگ درمانی در شهر) و تهیه طرح مربوطه در شهر قزوین ، تهیه دستورالعمل نما برای یکی از شهرهای مرکز شهرستان و بررسی پرونده های موردی واصله به دبیرخانه ، در جلسه مطرح شد و مقرر گردید در دستور کار سال جاری قرار گیرند .

    اسماعیلی بیان داشت : با توجه به تصویب دستورالعمل نما و منظر شهری و سیر روال ابلاغ آن ، لیدا معروفی رئیس اداره طرح های توسعه شهری و معماری اداره کل ، گزارشی از روند اجرایی دستورالعمل ارائه داد . با توجه به لزوم اطلاع رسانی گسترده و آموزش دستور العمل ها ، مقرر گردید دوره آموزشی دستورالعمل توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان با همکاری اداره کل راه و شهرداری در سال جاری برگزار شود .

     




    نظرات کاربران