در حال بارگذاری ...
  • ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در سطح کشور از برنامه‌های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی

    طرح اقدام ملی به ۲ صورت شامل تامین زمین توسط شهرستان‌ها و یا در زمین‌های سازمان ملی زمین و مسکن در استان ها اجرا می شود . طرح آرمان اراک از جمله طرح های مشارکتی است که زمین آن توسط سازمان ملی زمین و مسکن در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، علی نبیان با اشاره به ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در سطح کشور به منظور کنترل قیمت‌ها و در قالب طرح جامع اقدام ملی ، این طرح را از برنامه‌های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و اعلام کرد : اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در مناطق مختلف شهرها در راستای کنترل قیمت مسکن در کشور انجام می‌شود.

    علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در حاشیه بازدید از طرح آرمان اراک ، گفت : ساخت این مسکن‌ها در قالب طرح اقدام ملی در طول سال های ۹۸ و ۹۹ در سطح کشور اجرایی می‌شود . ۲۰۰ هزار واحد این مسکن‌ها در سطح شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در قالب بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن در سطح کشور ساخته می‌شود .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطر نشان کرد : طرح اقدام ملی به ۲ صورت شامل تامین زمین توسط شهرستان‌ها و یا در زمین‌های سازمان ملی زمین و مسکن در استان ها اجرا می شود . طرح آرمان اراک از جمله طرح های مشارکتی است که زمین آن توسط سازمان ملی زمین و مسکن در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است .

    معاون وزیر راه و شهر سازی گفت : ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر به صورت نیمه کاره در سطح کشور وجود دارد که پیگیری تکمیل این طرح ها توسط استانداران و جانشینی معاونت عمرانی استانداری ها در حال انجام است . تکمیل طرح‌های مسکن مهر اکنون به صورت ویژه در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر توسط سازمان ملی زمین و شهرسازی و زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن و شهرهای جدید در حال انجام است . بهره برداری از طرح‌های مسکن مهر به صورت ماهانه در حال انجام بوده و اتمام طرح مسکن مهر به جز پروژه‌هایی که مشکل حقوقی دارند تا پایان سال جاری از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است .

    نبیان خاطر نشان کرد : اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در مناطق مختلف شهرها در راستای کنترل قیمت مسکن در کشور انجام می‌شود .

    وی در دیدار با استاندار مرکزی و جمعی از مدیران استانی به بحث و بررسی راهکار های لازم جهت رفع برخی مشکلات حوزه زمین و مسکن این استان پرداخت .

    مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در جلسه شورای راه و شهرسازی استان مرکزی که با حضور مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان برگزار شد شرکت کردند . در این نشست مدیران این مجموعه‌ها به ارائه گزارش مسائل مختلف حوزه زمین و مسکن پرداخته و راهکارهای رفع این مسائل مطرح شد .

    معاون وزیر راه و شهر سازی در سفر به شهرستان اراک از طرح مسکن آرمان ، کوی کوثر ، اراضی دانشگاه اراک در منطقه سردشت و کوی گردو این شهرستان بازدید کرد .

    علی نبیان همچنین در بازدید از شهر دلیجان از اراضی آذر آباد ، پروژه ۷۷ هکتاری دلیجان و اراضی هاشم‌آباد این شهر نیز بازدید کرد.

    مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در  بخش دیگری از این سفر استانی با بازدید از بیت امام خمینی (ره) با آرمان های ایشان تجدید بیعت نمودند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    نظرات کاربران