در حال بارگذاری ...
  • مطالعه و نیازسنجی محلات هدف دو گام مهم باز آفرینی استان تهران در سال ۹۸

    سیاست اصلی دولت در امور مسکن و شهرسازی در فضای کنونی بازآفرینی شهری و تامین مسکن مناسب و در خور شان شهروندان است و اعتبارات شورای برنامه ریزی شهرستانها نیز می بایست به همین سمت سوق داده شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نشست مشترک هم اندیشی معاون بازآفرینی و روسای مناطق شش گانه شهرستان‌های استان تهران پیرامون پیشبرد اهداف بازآفرینی در محلات هدف برگزار شد .

    در این نشست پرویز فیروز معاون مسکن و باز آفرینی این اداره کل با تاکید بر اینکه ادارات کل راه و شهرسازی به عنوان دستگاه ناظر در کنار شهرداری ها به فعال شدن پروژه های بازآفرینی شهری کمک می کنند , گفت : قطعا با مطالعه و شناسایی نیازهای محلات هدف شهر و استان تهران می توانیم اهداف بازآفرینی مدن نظر دولت و شرکت باز آفرینی شهری را بهتر و با آینده نگری درست و صحیح تری پیش ببریم و در این راستا برای جذب سرمایه گذاری در محلات توسط توسعه گران نیازمند ایجاد جذابیت اقتصادی در محلات هدف وجذب سرمایه گذاران هستیم .

    در ادامه فلاح رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت : سیاست اصلی دولت در امور مسکن و شهرسازی در فضای کنونی بازآفرینی شهری و تامین مسکن مناسب و در خور شان شهروندان است و اعتبارات شورای برنامه ریزی شهرستانها نیز می بایست به همین سمت سوق داده شود . در حال حاضر پس از شناسایی محلات هدف , اولین و مهم ترین قدم درمبحث بازآفرینی , مطالعه دقیق نیازهای ساکنین محلات  و احصا سرانه ها و محرومیت ها و تعیین مشاور توسط شهرداریها برای مطالعات شهرهای باقیمانده ای است که مطالعات بافت ندارند .

    وی تا کید کرد : در واقع نیازها حتما باید از پایین به بالا احصاء شده و اعتماد و مشارکت مردم ساکن در محلات هدف و نیازسنجی ها نیز باید در اولویت مطالعه این محلات در سال ۹۸ باشد تا در مراحل بعدی مطابق با نیازهای احصاء شده پروژه ها تعریف و اجرایی شود .

    وی در ادامه به دستورالعمل تدوین اقدام وعمل مشترک مطابق با برنامه های وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در این اداره کل به عنوان هدف دوم اشاره کرد و افزود : تمامی برنامه ها و جلسات ستادهای شهرستانی و استانی باید مطابق با این دستورالعمل باشد تا اهداف مورد نظر در بحث بازآفرینی محلات هدف محقق شود .

    فیروز همچنین در پایان از تدوین برنامه واحد اقدام و عمل مشترک تا پایان خرداد ماه در استان تهران خبر داد و گفت : روسای مناطقی که تا کنون برنامه اقدام و عمل مشترک را ارائه نکرده اند در فرصت باقیمانده از تمام توان شهرستان برای پایان دادن به این موضوع استفاده کنند .




    مطالب مرتبط

    کمیسیون تشخیص ماده ۱۲ استان تهران جهت تنویر اذهان عمومی نسبت به اعلام آمار عملکرد طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اقدام کرده است و مطابق قانون اعلام هر رای موات مشروط به دو بار آگهی در روزنامه سراسری به فاصله ۱۰ روز و سپس پی گیری متقاضیان تا سه ماه پس از آگهی دوم است که مطابق با قانون ...

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    سامانه املاک و اسکان ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه ریزی و سیاست‌گذاری‌های آینده کشور با توجه به اطلاعات ثبت شده هر خانوار دارد که از سوداگری مسکن جلوگیری و خدمات رسانی را تسهیل می‌کند .

    |

    ادعای پرداخت هزینه یکسان برای واحدهای ۵۵ متری با واحدهای ۹۰ متری کذب است چرا که متقاضی هزینه واحد خود را مطابق با متراژ درخواستی پرداخت کرده است و اکنون هزینه درخواستی بنا بر فضای مشترک مشاعات ، پارکینگ واحدها و انباری‌های (۷۵ مترمربع) تعیین متقاضیان اعلام شده است .

    |

    نظرات کاربران