در حال بارگذاری ...

بررسی مشکلات اراضی شهرک‌های صنعتی کشور

مقرر شد تفاهمنامه‌ای در خصوص بهره‌برداری و آماده‌سازی اولیه اراضی شهرک‌های صنعتی پیش از صدور سند مالکیت تهیه و تنظیم شود تا از این پس مشکل اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی برطرف شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، علی نبیان در دیدار با معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، گفت : بیش از ۵۰ دستگاه دولتی از سازمان ملی زمین و مسکن درخواست واگذاری زمین با کاربری‌های عمومی دارند .

علی نبیان مدیرعامل آن سازمان در دیدار با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های صنعتی از بررسی مشکلات اراضی شهرک‌های صنعتی کشور و ارائه راهکارهایی برای رفع موانع خبر داد .

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در این دیدار با اشاره به اینکه زمین محصولی است که هیچ وقت تولید مجدد نمی‌شود ، گفت : به عنوان متولی زمین‌های دولتی به دنبال ایجاد ارزش افزوده برای این دارایی‌های ارزشمند هستیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بیش از ۵۰ دستگاه دولتی از سازمان ملی زمین و مسکن درخواست واگذاری زمین با کاربری‌های عمومی دارند ، افزود : اخیرا ۶۰۰ هکتار زمین برای ساخت یک شهرک صنعتی پتروشیمی در کشور واگذار کرده‌ایم .

وی در خصوص نتایج این نشست اظهار کرد : مقرر شد تفاهمنامه‌ای در خصوص بهره‌برداری و آماده‌سازی اولیه اراضی شهرک‌های صنعتی پیش از صدور سند مالکیت تهیه و تنظیم شود تا از این پس مشکل اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی برطرف شود .

مشکلات اراضی کارخانجات خانه‌سازی مشهد و تعارضات اراضی بین سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان منابع طبیعی از دیگر موارد مورد بحث بین معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت بود .
 




مطالب مرتبط

۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

|

سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

|

در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

|

تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

|

نظرات کاربران