در حال بارگذاری ...

اتمام مسکن مهر سراسر کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مازیار حسینی به مسائل حوزه معاونت مسکن و ساختمان اشاره کرد و با بیان اینکه حوزه مسکن و ساختمان مسائلی دارد ، که در تعامل با مجلس شورای اسلامی قابلیت پیگیری دارد . افزود : پرونده مسکن‌مهر در استان خراسان‌جنوبی بسته شد و اتمام مسکن مهر سراسر کشور نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است .

مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ، در حاشیه سفر به استان خراسان‌جنوبی ، گفت : مسائل استان در سفر به خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف با حضور معاونان وزیر در حوزه‌های مسکن و همچنین راه با مسئولان استانی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

حسینی با اعلام این مطلب که در سفر خود به همراه برخی از نمایندگان مجلس و همچنین استاندار و دیگر مسئولان استانی از نهبندان بازدیدی کرده است ، افزود : افتتاح و کلنگ‌زنی از چندین پروژه در سفر به خراسان‌جنوبی و بازدید از مسیر بیرجند تا نهبندان انجام شد . دوبانده کردن محور بیرجند - نهبندان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است که در مرحله نخست ، با همتی که همکاران مجموعه بزرگ راه و شهرسازی داشتند محور بیرجند - سربیشه به زودی به اتمام می‌رسد . امیدواریم تا پایان امسال موضوع دوبانده کردن این مسیر به طور کامل انجام شود و پس از آن با اولویت‌بندی بقیه مسیر تا نهبندان به اتمام برسد .

این مقام‌مسئول در وزارت راه و شهرسازی با یادآوری اینکه ، محور بیرجند - نهبندان یک مسیر ترانزیتی پر اهمیت است ، خاطرنشان کرد : محور بیرجند - نهبندان که در محور کریدور شرق کشور در جنوب به شمال قرار دارد با فعال شدن بندر چابهار، حجم تردد تریلی‌های ترانزیت در این مسیر به مقصد چابهار و همچنین پایانه مرزی که با کشور افغانستان دارد ، اهمیت دو چندانی یافته است . محور بیرجند - نهبندان از نقاط پرحادثه و پرتلفات است که با محقق شدن برنامه دوبانده کردن این مسیر ، می‌توان به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای خسارات در این مسیر را کاهش داد .

حسینی از دیگر دستاوردهای سفر به خراسان‌جنوبی را بازدید از راهداری و همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان عنوان کرد و گفت : در جریان بازدیدها ، مسائل استان بررسی شدند که گفتگوهای انجام شده می‌تواند برای تصمیماتی که در مرکز گرفته می‌شود بسیار راهگشا باشد .

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی و حوزه معاونت مسکن و ساختمان مسائلی دارند که در تعامل با مجلس شورای اسلامی قابلیت پیگیری دارد ، در خصوص برنامه‌های حوزه مسکن در خراسان‌جنوبی ، توضیح داد : پرونده مسکن‌مهر خراسان‌جنوبی بسته شد و اتمام مسکن مهر در سراسر کشور در دستور کار است .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که پرونده مسکن مهر خراسان‌جنوبی بسته شد ، گفت : وزیر راه و شهرسازی ، استاندار و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری بازدیدهایی را از شهر داشتند و مهندس اسلامی دستوراتی را در خصوص فعال شدن موضوعات بازآفرینی شهری دادند و همچنین گفت‌وگوهایی با شهردار انجام شد .




مطالب مرتبط

از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده ، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مکاتبه با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ، راهنمای ارزیابی ایمنی ...

|

چنانچه موجر ، سقف اجاره بها را رعایت نکند ، بر اساس تبصره (یک) ماده (هفت) قانون ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره بها ، مشمول معافیت‌های مالیاتی نمی‌شود .

|

بسیاری از اراضی حاشیه شهرها مشکلاتی از لحاظ طرح گذاری شهری ، فیزیکی و توپوگرافی دارند یا کاربری کشاورزی دارند که باعث محدودیت‌هایی در اجرا و پیشبرد طرح شده است . در یک سال گذشته در خصوص اصلاح طرح‌های شهری اتفاقات خوبی در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان رقم خورده و در حال حاضر ...

|

متقاضی بعد از دریافت پیامک ، مطابق محتوای پیامک که تاریخ و جزئیات اطلاع رسانی شده است ، ابتدا به دفاتر پیشخوان و سپس به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کند و در مرحله آخر، قرارداد واگذاری زمین را دریافت می‌کند .

|

نظرات کاربران