در حال بارگذاری ...

احداث پروژه‌های آماده‌سازی زمین ، انبوه‌سازی و خدماتی با مشارکت بخش خصوصی

راه اندازی «بازار تعهدی» مصالح بخش دیگری زا طرح اقدام ملی است که بر اساس آن ، قراردادی ما بین بانک مسکن ، بنیاد مسکن و شرکت تأمین مصالح ساختمانی امضا می‌شود . ساز وکار بازار به این صورت خواهد بود که سازندگان نیاز مصالح سالانه خود را اعلام می‌کنند و شرکت تأمین مصالح را به‌صورت عمده خریداری می‌کند که قیمت آن تقریباً ۲۸ تا ۳۰ درصد کمتر از قیمت بازار است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌‌ها دستور داد که با اهتمام ویژه و با محوریت سازمان ملی زمین و مسکن حداکثر توان و تلاش خویش را برای احداث پروژه‌های آماده‌سازی زمین ، انبوه‌سازی و خدماتی با مشارکت بخش خصوصی به کار گیرند .

محمد اسلامی در ابلاغ خود به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌‌ها تأکید کرد : در راستای منویات مقام معظم رهبری در جلسه با کارگزاران نظام و تحقق شعار تولید و در راستای تحقق اهداف دولت محترم و دستورات ریاست محترم جمهوری در بخش تولید مسکن ، یکی از سیاست‌های اصلی این وزارتخانه احداث پروژه‌های آماده‌سازی زمین ، انبوه‌سازی و خدماتی از طریق مشارکت با بخش خصوصی تعیین شده است .

در ادامه این ابلاغ خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی تصریح شده است : انتظار دارد با اهتمام ویژه اداره کل و با محوریت سازمان ملی زمین و مسکن حداکثر توان و تلاش خویش را جهت اجرای صحیح و به موقع آن به کار گرفته تا در حداقل زمان ممکن این وظیفه ملی به نتیجه مطلوب و مورد انتظار رسیده و با عنایت باریتعالی شاهد نتایج مثبت آن در آینده نزدیک باشیم .

بنابر این گزارش وزیر راه و شهرسازی پیش از این در  نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس از اطلاع رسانی فراخوان مشارکت بخش خصوصی برای احداث پروژه‌های انبوه‌سازی مسکن خبر داده بود .

بر اساس این طرح و ابلاغ صورت گرفته برای شکل گیری جریان پایدار تولید مسکن ، لازم است از توان بخش خصوصی استفاده و ادارت کل راه و شهرسازی با همکاری سازمان ملی زمین ومسکن برای اجرای طرح اقدام ملی در زمینه  انبوه‌سازی مسکن با مشارکت بخش خصوصی اقدام کنند .

جزئیاتی از طرح اقدام ملی ؛ بسته های مالی و راه اندازی «بازار تعهدی» مصالح

«اقدام ملی» طرح جدید سیاستگذاران در حوزه مسکن است که به منظور رونق این بخش و بر اساس تقویت هر دو طرف عرضه و تقاضا تدوین شده است .

بنابر این گزارش در برنامه اقدام ملی ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در مدت ۲ سال و تا سال ۹۹ در دستور کار قرار دارد . در این برنامه مهمترین موضوع کاهش هزینه مسکن در قیمت تمام شده است . با توجه به این‌که زمین بیش از ۶۰ درصد هزینه مسکن را به خود اختصاص می‌دهد در برنامه «اقدام ملی» سیاستگذار تلاش کرده تا با واگذاری زمین‌های دولتی به سازندگان ، هزینه ساخت را در این طرح کاهش دهد . همچنین علاوه بر زمین‌های وزارت راه وشهرسازی بر اساس دستورالعمل رئیس جمهوری تمام دستگاه‌های دولتی موظف شده‌اند تا زمین‌های دولتی را برای ساخت و ساز در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند .

واگذاری زمین دولتی ، کاهش ۵۰ درصدی هزینه صدور پروانه و مجوزها، ۲۵ میلیون وام ساخت با نرخ سود صفر درصد و خرید مصالح از «بازار تعهدی» با تخفیف ۳۰ درصدی ، بخشی از برنامه بسته جدید رونق مسکن است .

۶ بسته تأمین مالی و ۶ بسته تأمین سرمایه که بانک مسکن تدوین کرده است از جمله پیشنهادهای مطرح شده در طرح اقدام ملی است .

راه اندازی «بازار تعهدی» مصالح بخش دیگری زا طرح اقدام ملی است که بر اساس آن ، قراردادی ما بین بانک مسکن ، بنیاد مسکن و شرکت تأمین مصالح ساختمانی امضا می‌شود . ساز وکار بازار به این صورت خواهد بود که سازندگان نیاز مصالح سالانه خود را اعلام می‌کنند و شرکت تأمین مصالح را به‌صورت عمده خریداری می‌کند که قیمت آن تقریباً ۲۸ تا ۳۰ درصد کمتر از قیمت بازار است .




مطالب مرتبط

۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

|

سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

|

در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

|

تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

|

نظرات کاربران