در حال بارگذاری ...

موافقت مشروط با تغییر کاربری اراضی ۱.۹ هکتاری در طرح جامع شهر بجنورد

حداکثر تراکم ساختمانی مجاز در اراضی مذکور معادل تراکم کم طرح تفصیلی مصوب شهر ، ۱۲۰ درصد و حد نصاب تفکیک قطعات ۲۰۰ مترمربع تعیین می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به شجاعی استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان شمالی ، مصوبه شورا را در خصوص مغایرت‌های اساسی طرح جامع بجنورد - تغییر کاربری ۱.۹ هکتاری ابلاغ کرد .

در نامه فوق آمده است : شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۶ اردیبهشت ۹۸ خود موضوع مغایرت اساسی طرح جامع شهر بجنورد (تغییر کاربری ۱.۹ هکتار از فضای سبز ، فرهنگی ، هنری و ورزشی به مسکونی و خدمات) مصوب مورخ ۱۷ بهمن ماه ۹۶ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان‌شمالی را با توجه به مباحث جلسه مورخ ۲۸ بهمن ماه ۹۷ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داده و بر اساس نامه شماره ۷۳۰ / ۱۸۳۲۷ مورخ ۱۶ اردیبهشت ۹۸ دفتر حقوقی وزارت راه و شهرسازی و با توجه به سطوح مازاد اراضی با کاربری فضای سبز در بخش شمال شرقی شهر و در جهت کمک به تحقق کاربری‌های خدماتی در شهر با تغییر کاربری اراضی مذکور مشروط به رعایت موارد ذیل موافقت می‌نماید :

۱. خدمات عمومی سهم شهر از اراضی مذکور در حداکثر ممکن و در انطباق با ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها و تبصره چهار ماده واحده قانون تعیین وضعیت املاک ، اخذ و صرفا به خدمات غیرانتفاعی و معابر اختصاص یابد . هرگونه استفاده انتفاعی در قالب کاربری های مسکونی و تجاری از سهم شهر در این توافق توسط شهرداری ممنوع است .

۲. با عنایت به کمبود خدمات عمومی محقق شده در پیرامون اراضی موردبحث و بخش شمال‌شرقی شهر ، کاربری‌های غیرانتفاعی سهم شهر در قسمت شمالی اراضی مذکور و در مجاورت معبر موجود جانمایی شده و به عنون اساس طرح لحاظ شود . بخش جنوبی اراضی مذکور با توجه به بافت پر مسکونی پیرامونی به کاربری مسکونی سهم مالک اختصاص یابد .

۳. حداکثر تراکم ساختمانی مجاز در اراضی مذکور معادل تراکم کم طرح تفصیلی مصوب شهر ، ۱۲۰ درصد و حد نصاب تفکیک قطعات ۲۰۰ مترمربع تعیین می‌شود .




مطالب مرتبط

با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهر گرگان و گنبد کاووس در محل استانداری گلستان برگزار و ...

|

موضوع اصلاح حریم و الحاق اراضی به محدوده شهری پردیس برای اجرای نهضت ملی مسکن در این نشست بررسی شد و با رفع تداخل با منطقه حفاظت شده محیط زیست و همچنین رفع تداخل با تقسیمات کشوری با رای اکثریت آرا با الحاق این اراضی به محدوده شهر پردیس موافقت شد .

|

توسعه شهری و اجرای طرح‌های مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرستان پیرانشهر از مسائل مورد توجه بوده که با جدیت دنبال می‌شود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد سرلک مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری در ساختمان دادمان با موضوع ارائه گزارش ...

|

نظرات کاربران