در حال بارگذاری ...
  • احیا بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی چهار محال و بختیاری طی پنج سال

    شهرهایی که برای احیاء بافتهای فرسوده در چهارمحال و بختیاری مد نظر است شامل چهار منطقه شهرکرد و همچنین برخی محلات شهرهای فارسان،بن،بروجن و لردگان هستند که در مرحله اول انتخاب شدند ، اما همه ۴۰ شهری که در استان وجود دارد بررسی شده و آنهایی که بافت فرسوده دارند حتماً در برنامه اجرایی که ابلاغ شده دیده می شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی چهار محال و بختیاری گفت : اگر همه مجموعه‌های مربوطه در استان کمک کنند ظرف پنج سال همه سکونتگاه های غیررسمی و بافت فرسوده در چهار محال و بختیاری احیا می‌شود .

    داریوش حسینی با اشاره به اینکه در استان بافت های فرسوده با احتساب سکونتگاه های غیر رسمی به حدود یک هزار و پانصد هکتار می رسد ، که از این میزان یک هزار و نود و دو هکتار بافت فرسوده و مابقی سکونتگاه های غیر رسمی هستند ادامه داد : بنا داریم همه خدمات روبنایی و زیر بنایی را در این مناطق انجام دهیم و هم بتوانیم در این مناطق فضاهای اداری ، فضای سبز و خدمات شهری را زنده کنیم .

    حسینی با تاکید بر اینکه سیاست دولت در بافت فرسوده بر این مبنا بوده است که باز آفرینی در استانها آغاز شود و اعتبار خوبی هم از محل منابع دولتی برای استانها در نظر گرفته شده است ، عنوان کرد : از همین رو ۳۹ میلیارد تومان فقط برای تسهیلات بانکی در چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده که ۱۶ میلیارد تومان آن به مناقصه برده شده است .

    وی اضافه کرد : شهرهایی که برای احیاء بافتهای فرسوده در چهارمحال و بختیاری مد نظر است شامل چهار منطقه شهرکرد و همچنین برخی محلات شهرهای فارسان ، بن ، بروجن و لردگان هستند که در مرحله اول انتخاب شدند ، اما همه ۴۰ شهری که در استان وجود دارد بررسی شده و آنهایی که بافت فرسوده دارند حتماً در برنامه اجرایی که ابلاغ شده دیده می شوند .

    تخفیف ۵۰درصدی در پروانه ساخت

    مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر خود مردم بخواهند بافت فرسوده را نوساز کنند به شهرداری مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند ، افزود : به متقاضیان ۵۰ درصد در پروانه ساخت تخفیف داده می شود و تسهیلات بانکی که برای این طرح در نظر گرفته شده است شامل ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد که بعد از ساخت فروش اقصاطی می شود و ۶۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد است .

    وی با بیان اینکه برای کسانی که در بافت فرسوده ساکن هستند و می خواهند خانه خود را نوساز کنند نیز ۲۰ میلیون تومان ودیعه مسکن اعطا می شود تا بتوانند در مکانی اسکان پیدا کنند ، ادامه داد : در کل ۱۹ پروژه بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی در پنج شهرستان استان شناسایی شده در آنها طرح هایی همچون تملک اراضی ، معابر ، فضای سبز و غیره انجام می شود . اگر همه مجموعه های مربوطه در چهارمحال و بختیاری کمک کنند ظرف پنج سال همه سکونتگاه های غیر رسمی و بافت فرسوده در استان احیاء می شود .




    مطالب مرتبط

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    نظرات کاربران