در حال بارگذاری ...

فرسوده بودن ۶۰ درصد از بافت مسکونی شهریار ، شهر قدس و ملارد

در مناطقی نظیر سرآسیاب و محله ولیعصر شهر قدس ، عموماً شاهد اسکان مهاجران هستیم و در مناطقی نظیر شهر اندیشه ، عموم ساکنان را کارمندان ، کارکنان دولت و فرهنگیان تشکیل می‌دهند و مقصد کاری روزانه هر دو گروه ، شهر تهران است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد محمودی شاه‌نشین با اشاره به برخی از معضلات شهرهای حوزه انتخابیه خود و رشد بی‌رویه جمعیت در این منطقه بر ضرورت راه‌اندازی سامانه اتوبوس تندرو و قطار شهری در این منطقه تأکید کرد .

محمد محمودی شاه‌نشین ، نماینده مردم شهریار ، قدس و ملارد در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بخشی از مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن شهر جدید اندیشه با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای رونق بخشیدن به تولید مسکن و اشتغال آفرینی، به جمعیت بالغ‌بر یک و نیم میلیون نفری حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و سپس به برشماری برخی از معضلات این حوزه نظیر رشد بی‌رویه جمعیت مجاز و غیرمجاز پرداخت و گفت : در مناطقی نظیر "سرآسیاب" و "محله ولیعصر" شهر قدس ، عموماً شاهد اسکان مهاجران هستیم و در مناطقی نظیر شهر اندیشه ، عموم ساکنان را کارمندان ، کارکنان دولت و فرهنگیان تشکیل می‌دهند و مقصد کاری روزانه هر دو گروه ، شهر تهران است .

وی با بیان اینکه مسائلی نظیر گرانی مسکن در تهران و مشکلات خاص دیگر باعث شده است که تعداد زیادی از افراد به شهر اندیشه و حاشیه نسبتاً امن آن پناه بیاورند ، اظهار کرد : جمعیتی که در شهر مانند اندیشه از حوزه‌های مختلفی نظیر صنعت ، کشاورزی ، تجارت و بازرگانی ساکن شده و گردهم آمده‌اند ، هر روز باید با اتوبوس و تاکسی و از مسیری پرتردد و دارای ترافیک به تهران عزیمت کنند و سپس به اندیشه بازگردند .

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی خط اتوبوس تندرو (BRT) برای این مسیر نیز مشمول زمان و به فراموشی سپرده‌شده است ، از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد ، ضمن پیگیری این خط اتوبوس شهری، نسبت به راه‌اندازی قطار شهری در این مسیر نیز چاره‌جویی و کمک کند تا رفت‌وآمد مردم در این مسیر ، تسهیل شود .

نماینده مردم شهریار ، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه از راه‌اندازی مناطق مسکونی بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها و سرانه‌های لازم گفت : مدیریت اداره راه و شهرسازی در منطقه‌ای که ۱۰ شهر ، سه شهرستان ، شش بخش و ۱۰۳ روستا با متوسط جمعیت پنج تا شش هزار نفر را شامل می‌شود به هیچ عنوان جوابگوی نیاز این منطقه نیست و ضروری است با همکاری وزارت راه و شهرسازی ، همچون برخی از دستگاه‌ها عنوان این اداره به اداره راه و شهرسازی غرب استان تهران و یا مدیریت تغییر یابد .

وی در خصوص بافت‌های فرسوده حوزه انتخابیه خود گفت : بافت مسکونی بیش از ۶۰ درصد از شهرهای این حوزه فرسوده است و متأسفانه هیچ ورودی به این حوزه حل‌نشده است و عموماً در گام‌های اول دوم مانده است و به‌رغم تسهیلات زیادی که به استان تهران داده‌شده است ، اما باید با یک مدیریت واحد و اثربخش برای مدیریت بافت‌های فرسوده این موضوع نیز پیگیری شود .




نظرات کاربران