در حال بارگذاری ...
  • اجرای پروژه‌های مشارکتی با همکاری انبوه سازان بخش خصوصی

    مسکن مهرهای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر توسط سازمان ملی زمین و مسکن ، برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در شهرهای جدید توسط شرکت عمران شهرهای جدید اجرا می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، علی نبیان در حاشیه جلسه شورای مسکن استان گلستان که با حضور استاندار ، اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن و مسئولان استانی تشکیل شد از برنامه جدید سازمان متبوعش در واگذاری زمین های داخل محدوده شهرها برای اجرای پروژه‌های مشارکتی با همکاری انبوه سازان بخش خصوصی خبر داد . 

    علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در برخی استان‌ها عقد قراردادهای مشارکتی و عملیات احداث پروژه‌ها آغاز شده گفت : امیدواریم با اجرای این پروژه ها شاهد رونق تولید مسکن و اجرای فرمان مقام معظم رهبری در رفع مشکل مسکن مردم باشیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی پروژه‌های مشارکتی را گام دوم طرح اقدام ملی در تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در مدت دوسال آتی برشمرد و افزود : بر این اساس مقرر شده زمین این پروژه ها توسط بخش دولتی و ساخت آن توسط انبوه سازان بخش خصوصی رقم بخورد .

    وی از شناسایی مداوم زمین های دولتی مناسب توسط ادارات کل راه و شهرسازی استانها خبر داد و اعلام کرد : میزان این زمین ها روز به روز تغییر می کند تا بتوانیم شاهد حداکثر تولید پروژه های مشارکتی در کشور باشیم .

    نبیان همچنین از اتمام پروژه های مسکن مهر استان گلستان تا آذرماه سال جاری خبر داد و گفت : اتمام پروژه های مسکن مهری که مشکلات حقوقی دارند زمان بیشتری می برد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این موضوع که تامین منابع مالی لازم برای این پروژه ها براساس قانون بودجه سال ۹۸ توسط سازمان ملی زمین و مسکن صورت می گیرد ، گفت : امیدواریم با یک همت همگانی تا پایان امسال شاهد اتمام کلیه پروژه های بدون مشکل حقوقی در سراسر کشور باشیم .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با توضیح این مطلب که پروژه های مسکن مهر در سه مجموعه در حال ساخت هستند ، اظهار کرد : مسکن مهرهای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر توسط سازمان ملی زمین و مسکن ، برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در شهرهای جدید توسط شرکت عمران شهرهای جدید اجرا می شود . ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور باقیمانده که تا پایان سال به تدریج تکمیل خواهد شد .

    نبیان با اشاره به خسارات سیل اخیر استان گلستان گفت : شناسایی ساختمان هایی که در حریم رودخانه ها ساخته شده اند انجام شده و زمین هایی که متعلق به دولت و تحت اختیار سازمان ملی زمین و مسکن هستند در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهند گرفت تا بتوانند با تسهیلات ویژه دولتی آن را در اختیار متقاضیان قرار دهند .

    لازم به ذکر است مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با همراهی اعضای هیات مدیره این سازمان در سفری دو روزه به استان گلستان در نشستهای شورای مسکن استان در استانداری گلستان ، شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان گلستان در محل اداره کل راه و شهرسازی و جلسه مشترک با نمایندگان وزارت دفاع و فرماندهی لشگر ۳۰ گرگان شرکت و از پروژه های طرح آفتاب و مسکن مهر سعد آباد این استان نیز بازدید کرد .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    با توجه به اینکه مردمی سازی در این وزارتخانه مد نظر وزیر راه و شهرسازی قرار دارد ، در حوزه بازآفرینی شهری در گام اول با همکاری بسیج مستضعفین اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده با ۴۲۸ حلقه میانی می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و ...

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    نظرات کاربران