در حال بارگذاری ...
  • پشتیبانی صددرصدی مجلس از وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکل مسکن و اجاره‌بها

    با توجه به نیاز مردم و خواسته آن‌ها برای تسریع در کار و برای اینکه یک مشوق برای وزارت راه و شهرسازی باشیم ، طرح‌ها و پیشنهادهای ارائه‌شده از سوی وزارتخانه در کمیسیون به‌صورت مطرح تا پس از تصویب به صحن برود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت : در جلسات برگزار شده با وزیر راه و شهرسازی و مجموعه سیاست‌گذار ایشان در حوزه مسکن مشخص است که یک اراده برای حل معضل و مشکلات وجود دارد .

    سید احسن علوی نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسات اخیر میان اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن اظهار داشت : جلسات خوبی در این چند مدت انجام‌ گرفته و به‌نظر می‌رسد وزیر محترم راه و شهرسازی و مجموعه سیاستگذار وزارتخانه برای حل مشکل و انجام کار یک اراده مصمم وجود دارد .

    وی افزود : هر چند که آمار و ارقام اعلام‌شده در گزارش‌ها را بیش‌تر دانشگاهی می‌بینیم تا اجرایی ، اما همین‌ که در واقعیت یک اراده برای حل دغدغه مسکن وجود دارد می‌تواند یک آغاز خوب باشد و باید از این بابت تشکر کنیم . در این زمینه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ، تدبیر اختصاص مصالح ارزان‌قیمت برای انبوه‌سازان و انتخاب مشاوران می‌تواند از نظر بار روانی کمکی برای حل مشکل باشد .

    نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث مشوق‌های مالیاتی مدنظر وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار اجاره‌بها و اینکه آیا کمکی به حل مشکل مسکن خواهد کرد ، بیان داشت : در بحث مالیات بر عواید سرمایه در صحبت‌های قبلی که با آقای اسلامی داشتیم به این نقطه رسیدیم که این موضوع باید عملیاتی شود . آقای وزیر هم قبول کردند و اگر لایحه مالیات بر عواید به مجلس ارسال شود نه‌تنها در بخش مسکن ، بلکه در حوزه‌های دیگر هم می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد .

    وی افزود : در همین زمینه انتظار این است که دولت حتماً در بخش‌های مربوط به خود مداخله کرده و تعارض منافع باعث نشود که دست از این کار بکشند . وقتی می‌گوییم مالیات بر عواید سرمایه یعنی در یک بازار غیرمولد که خودرو ، طلا ، سکه ، مسکن و خیلی چیزهای دیگر را در بر می‌گیرد و هر سرمایه‌ای برای اقتصاد ملی اثربخشی ندارند ، مالیاتش باید واقعاً اخذ شود . به‌راستی ایران چه چیزی از کشورهای توسعه‌یافته کمتر دارد که یک چارچوب مشخص و معین در این زمینه دارند . جایی که دیگر هیچ‌کس نقدینگی‌اش را وارد بازار غیرمولد نمی‌کند تا باعث از بین رفتن و نابودی اشتغال و سرمایه ملی شوند .

    عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه مجلس همراه وزارت راه و شهرسازی در راستای حل معضل مسکن است ، اظهار داشت : وزارت راه و شهرسازی پشتیبانی صددرصدی مجلس برای موضوع احداث ساختمان و اجاره‌بها را به همراه دارد . در این بخش واقعاً هر لایحه و طرحی که در کمیسیون عمران که بتواند منافع ملی را تقویت کند با قدرت حمایت و پشتیبانی خواهد شد . با توجه به نیاز مردم و خواسته آن‌ها برای تسریع در کار و برای اینکه یک مشوق برای وزارت راه و شهرسازی باشیم ، طرح‌ها و پیشنهادهای ارائه‌شده از سوی وزارتخانه در کمیسیون به‌صورت مطرح تا پس از تصویب به صحن برود .

    علوی ادامه داد : این بزرگ‌ترین پشتیبانی است و در حقیقت به دنبال ایجاد یک بردار موافق در مسیر سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی هستیم . به همین خاطر تلاش می‌کنیم در بخش مسکن که مردم واقعاً گرفتار هستند کاری کنیم که وزارتخانه بتواند پاسخگو باشد . بدون شک به‌عنوان نمایندگان مجلس با هماهنگی موجود دست وزارت راه و شهرسازی را خواهیم گرفت و در این بخش از هیچ کمکی دریغ نخواهد شد .




    مطالب مرتبط

    سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، شرکت عمران شهرهای جدید و دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در بخش مسکن ضمن ارایه برنامه‌های پیشنهادی خود، تمامی منابع مالی مورد نیاز ، زیرساخت‌ها و دیگر موارد را به طور شفاف پیش‌بینی کنند تا کار با سرعت پیش برود .

    |

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن که مراحل بررسی در شورای نگهبان را طی می‌کند در صورت تایید ، تصویب و ابلاغ ، قانون مناسبی برای شفاف‌سازی در حوزه مسکن و اجاره به شمار می‌رود .

    |

    اقدامات بخش مسکن بسیار امیدوارکننده است ؛ برای مثال در استان سمنان و برخی دیگر از استان‌ها ، جهشی بسیار عالی در بخش مسکن صورت گرفته و مردم رضایتمندی قابل توجهی از این امر دارند .

    |

    نظرات کاربران