در حال بارگذاری ...
  • تدوین شاخص‌های ارزیابی مدیران کل راه و شهرسازی

    عقب‌افتادگی در حوزه مسکن وجود دارد که باید جبران شود و با تأکیدات وزیر راه و شهرسازی چرخ تولید مسکن باید به راه افتاده و این حرکت و استمرار داشته باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مازیار حسینی در نشست تخصصی پروژه‌های سازمان ملی زمین و مسکن ، وظیفه وزارت راه و شهرسازی را تعادل‌بخشی در بازار مسکن دانست و با اشاره به اینکه مسکن مهر سراسر کشور به جز مسکن‌های مهر دارای پرونده حقوقی و قضایی ، تا پایان سال جاری تکمیل می‌شوند ، سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی را در هفت محور برای اجرا و نظارت در استان‌ها اعلام کرد .

    مازیار حسینی ، معاون امور مسکن و ساختمان وزارتخانه در نشست تخصصی پروژه‌های مشارکتی سازمان ملی زمین و مسکن که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ، اعلام کرد : اجرای ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی ، احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و تکمیل مسکن‌های مهر سراسر کشور کار بزرگی است که به‌رغم سختی‌ها ، اشکالات و کمبود منابع ، با همت و تلاش و یکپارچگی قابل اجرا است .

    حسینی ادامه داد : بیش از هفت ماه است تیم مدیریتی جدید که سابقه اجرایی دارد در وزارتخانه مستقر شده‌ است ، این تیم پروژه‌ محور و نتیجه‌ محور کارها را پیش می‌برد بنابراین برنامه و سیاست‌های وزارتخانه بر این مبنا پایه‌ریزی شده است . عقب‌افتادگی در حوزه مسکن وجود دارد که باید جبران شود و با تأکیدات وزیر راه و شهرسازی چرخ تولید مسکن باید به راه افتاده و این حرکت و استمرار داشته باشد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه وظیفه وزارتخانه تعادل‌بخشی بازار مسکن است ، یادآور شد : واحدهای زیر ۸۰ متر با قیمت‌های کمتر از ۱۲ میلیون تومان ودر مجموع زیر یک میلیارد تومان برای هر واحد مسکونی در تهران و به تناسب در سایر شهرها از اولویت‌ها و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن است که تمامی استان‌ها ملزم به رعایت آن هستند .

    حسینی با تأکید بر اینکه توجه توأمان به رونق تولید مسکن در شهر و روستا مدنظر است گفت : باید مواظب مهاجرت به شهرها باشیم که به‌دلیل بی‌توجهی به روستاها انجام نشود ، در همین راستا بحث عمران روستایی را با جدیت در وزارتخانه در دو حوزه راه و مسکن دنبال می‌کنیم . نماینده عالی وزارتخانه در استان‌‌ها مدیران کل راه‌وشهرسازی هستند به همین دلیل نباید هیچ موضوعی در استان‌ها از نظارت مدیران خارج شود .

    حسینی احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و همچنین ۴۰۰ هزار واحد مسکن در طرح اقدام ملی و تکمیل مسکن مهر را تا پایان سال جاری از برنامه‌های وزارتخانه عنوان کرد و گفت: در سال رونق، تولید مسکن رونق می‌گیرد .

    وی در ادامه برنامه‌های وزارتخانه را در هفت محور به منظور اجرای کامل توسط مدیران کل راه و شهرسازی در استان‌ها تشریح کرد .

    به گفته حسینی ، عملکرد استان در حوزه طرح اقدام ملی ، تکمیل مسکن مهر ، تشکیل منظم شورای مسکن استان با هدف پای کار آمدن همه دستگاه‌ها و ارسال نتیجه مصوبات ، میزان اراضی شناسایی و تفکیک شده (اجرای ماده ۶ قانون ساماندهی) ، تعداد پروژه های عقد قرارداد شده با روش صنعتی‌سازی و استفاده از فن‌اوری‌های نوین ، توجه به کیفیت معماری و تشکل منظم جلسات چهارنفره از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که مدنظر وزارتخانه راه و شهرسازی است که باید دنبال شود . انتظار داریم تا مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها بر اساس برنامه‌ها و سیاست‌های پیش‌بینی شده اقدام و جدیت لازم را داشته باشند و نتیجه اقدامات در مراحل مختلف به ستاد گزارش و ارایه شود .  




    مطالب مرتبط

    ساخت این مدارس با همکاری سازمان نوسازی مدارس صورت پذیرفته و ادامه ساخت ۵۴ مدرسه در قالب ۶۱۱ کلاس درس نیز در حال اجرا و تکمیل است .

    |

    طبق این تفاهم نامه ، اداره کل راه و شهرسازی مکلف به تخصیص اراضی لازم در سایت‌های مسکن شش هر گنبد ، علی آباد کتول ، کلاله ، کردکوی ، دلند و انبار الوم شد .

    |

    بر اساس برنامه ، مکلف به اخذ یک هزار و ۷۶۵ هکتار زمین بوده‌ایم که در پایان سال برای بیش از ۳ هزار هکتار زمین سند اخذ کردیم که در این مورد هم تحقق ۱۷۲ درصدی نسبت به برنامه را شاهد هستیم .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    نظرات کاربران