در حال بارگذاری ...
  • رونمایی از سامانه جامع واگذاری املاک شرکت عمران شهرهای جدید

    لازم به ذکر است این سامانه ، هستۀ اولیۀ پکیج الکترونیکی کردن امور در شرکت های عمران شهرهای جدید بوده و با دیدگاه ایجاد سامانه یکپارچه در رسیدگی به تمامی فرآیندهای مرتبط شرکت طراحی شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سامانه جامع واگذاری املاک با حضور صادق اکبری ، عضو هیئت مدیره و احمد فرهادی پور ، مدیرکل فناوری و اطلاعات و ارتباطات شرکت عمران شهرهای جدید رونمایی و به صورت آزمایشی در شرکت عمران شهر جدید گلبهار مورد استفاده قرار گرفت .

    اکبری در این مراسم با تأکید براینکه این سامانه بخشی از پروژه معماری سازمانی وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود گفت : این سامانه قابلیت اشراف اطلاعاتی در زمینه دارایی و املاک ، شفاف سازی ، مستند سازی ، دسترسی سریع ، جلوگیری از تضاد و تعارض در واگذاری املاک و همچنین امکان گزارش گیری و ارائه گزارش عملکرد جامع را خواهد داشت .

    وی همچنین در این خصوص خاطرنشان کرد : فعالیت این سامانه علاوه بر ساماندهی و اصلاح فرآیندها به نتایج قابل توجهی منجر خواهد شد که تکمیل اطلاعات بانک زمین و مستغلات و استخراج گزارش های مدیریتی از جمله آنهاست .

    گفتنی است مهمترین عامل در توسعۀ هر شهری وجود زمین قابل استفاده، اطلاع از کیفیت اراضی و فرآیندهای کاری روان و شفاف است ، بدین منظور شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان متولی و راهبر اصلی سیاست های توسعۀ شهرهای جدید ، لازم است اطلاعات مناسبی از وضع موجود اراضی و املاک داشته باشد و همچنین واگذاریهای این امور را بطور سیستماتیک رصد نماید .

    با توجه به این اهداف اصلی ، ایجاد سامانۀ واگذاری املاک با همکاری دفاتر املاک و حقوقی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات و شهرسازی شرکت مادر در اواخر پاییز سال ۱۳۹۷ با مأموریت بهینهسازی و مکانیزاسیون فرآیند موجود واگذاری املاک و مستغلات آغاز شد .

    طبق گزارش ارائه شده از این دفتر برای تهیۀ سامانه مذکور ابتدا شناخت کاملی از فرآیند کار و اطلاعات مورد نیاز هر بخش بدست آمده و پس از تهیۀ نسخۀ اول نرمافزار ، جلساتی برای اظهارنظر همکاران مرتبط با موضوع در شرکت های تابعه برگزار و سپس بر اساس نتایج حاصل شده و در طی چندین نوبت متوالی ، اصلاحات لازم در سامانه انجام شد .

    در این سامانه با احراز هویت هر کاربر ، تمامی عملیات یک پرونده که قبلاً بصورت دستی و کاغذی انجام میشده ، در سامانه ثبت و بجای انتقال فیزیکی آنها ، با تأیید فعالیت تعریف شده توسط کاربر ، پرونده بطور خودکار به مرحلۀ بعدی هدایت می شود . بدیهی است هرآنچه که به عنوان سند کاغذی وجود دارد، در سامانه ثبت خواهد شد .

    این گونه نرمافزارها با دیدگاه فرآیندمحور و بر اساس انتقال فعالیت ها تحت کارتابل مسئولین امور، علاوه بر ساماندهی و اصلاح فرآیندها ، به نتایج قابل توجهی منجر خواهند شد که از آن جمله آنها تکمیل اطلاعات بانک زمین و مستغلات و استخراج گزارشهای مدیریتی از امور است .

    لازم به ذکر است این سامانه ، هستۀ اولیۀ پکیج الکترونیکی کردن امور در شرکت های عمران شهرهای جدید بوده و با دیدگاه ایجاد سامانه یکپارچه در رسیدگی به تمامی فرآیندهای مرتبط شرکت طراحی شده است .




    مطالب مرتبط

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    شهر جدید امیرکبیر آماده شروع جهشی برای ساخت ویلایی است و لازم است وزیر کشور مساعدت داشته باشند تا توسط دستگاه‌های خدمات رسان و شبکه‌های زیرساخت تامین آب پایدار این شهر شکل گیرد .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    در حال حاضر با حضور ۱۰ پیمانکار و توسعه‌گر محلی فعال ، ۵۰ واحد تجهیزات و ماشین آلات عمرانی سنگین و نیمه سنگین ، فعالیت نیروهای متخصص در حوزه های مختلف به صورت مستقیم و تعداد بسیار بیشتری شاغلین غیر مستقیم و تبعی ، شهر جدید تیس به بزرگترین کارگاه عملیات عمرانی استان سیستان ...

    |

    بخش زیادی از جمعیت سرریز استان تهران متقاضی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی است و باید نگاه ویژه به شهر جدید غرب استان مدنظر قرار گیرد .

    |

    نظرات کاربران