در حال بارگذاری ...
  • تولید مسکن و راه اندازی جریان تولید از سیاست های وزارت راه و شهرسازی

    نیروهای مسلح در داخل شهرها اراضی را تحت اختیار دارند که با قانون خروج پادگان‌ها از شهرها و تدبیر مقام معظم رهبری بخشی از اراضی به احداث واحدهای مسکونی برای آنها تعلق خواهد گرفت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سید مازیار حسینی با تاکید بر اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی ، ترکیب جمیعتی و نه تفکیک آن در اقصا نقاط کشور است از تشکیل کمیته مشترک اجرایی بین وزارت راه و وزارت دفاع برای تحقق طرح احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای تامین بخشی از مسکن نیروهای مسلح خبر داد .

    سیدمازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، با تاکید بر اینکه سیاست وزارت خانه راه و شهرسازی ترکیب جمعیتی و نه تفکیک آن است ، گفت : بحث تولید مسکن و راه اندازی جریان تولید به عنوان سیاست کلی وزارتخانه مدنظر است و در اجرای این سیاست اقصا نقاط کشور از سواحل مکران و چابهار گرفته تا دیگر مناطق در قلب اقدام ملی برای احداث مسکن قرار دارند .

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در بیان اهداف رونق دادن به تولید مسکن و سیاست هایی که مدنظر این دوره از وزارتخانه راه و شهرسازی است ، اعلام کرد : دستیابی به احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ، تکمیل و اتمام مسکن مهر و بحث عمران روستایی هم در حوزه راه و هم در حوزه مسکن و احداث سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در برنامه است . نیروهای مسلح در داخل شهرها اراضی را تحت اختیار دارند که با قانون خروج پادگان‌ها از شهرها و تدبیر مقام معظم رهبری بخشی از اراضی به احداث واحدهای مسکونی برای آنها تعلق خواهد گرفت .

    وی از استقبال وزارت دفاع از طرح احداث واحدهای مسکونی برای نیروهای مسلح در اراضی تحت اختیار آنها خبر داد و افزود : جلسات کارشناسی متعدد و ثمربخش تشکیل شده و از تمامی ظرفیت‌های لازم به منظور اجرای این طرح استفاده می شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ، همچنین از تشکیل کمیته اجرایی مشترک بین وزارت راه و وزارت دفاع برای اجرایی شدن این طرح خبر داد و گفت : سیاست وزارت راه و شهرسازی ترکیب جمعتی و نه تفکیک آن است. وزارتخانه با دنبال کردن تاکیدهای مقام معظم رهبری و رییس جمهوری موضوع داشتن سرپناه را برای نیروهای مسلح و مردم ملاک عمل قرار داده است . در عین حال سرریز اجرای این طرح می تواند مورد استفاده سایر مردم قرار بگیرد .

    گفتنی است، تفاهم نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی صبح امروز به امضای مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و امیرسرتیپ حاتمی وزیر دفاع در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی به مظنور تامین مسکن بخشی از نیروهای مسلح به امضای طرفین رسید. این طرح قرار است تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد و در اختیار واجدین شرایط قرار بگیرد .




    مطالب مرتبط

    واحدهای مسکونی نیروهای مسلح ، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می شود و در سایر شهرستانهای استان نیز برنامه ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می گیرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مشاور وزیر راه و شهرسازی از برنامه امضای دستورالعمل احداث مسکن نیروهای مسلح بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع ، پشتیبانی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی از برگزاری پویش سراسری واگذاری زمین و آغاز عملیات اجرایی اتاق‌های مادر و کودک ...

    |

    در حوزه مسکن و طرح بزرگ نهضت ملی مسکن ، امروز عملیات اجرایی بیش از ۲۰ هزار واحد در شهرهای مختلف استان آغاز خواهد شد .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    نظرات کاربران