در حال بارگذاری ...
  • ضرورت توجه به کیفیت زندگی و مکانیابی مناسب در تولید مسکن

    احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای تامین بخشی از مسکن نیروهای مسلح ، کاری متفاوت است و در چهارچوب‌ ضوابط و مقررات با دستور مقام معظم رهبری نسبت به احداث مسکن در اراضی خود نهادها و وزارتخانه ها انجام می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد اسلامی با اعلام اینکه احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی با حضور رییس‌جمهوری به زودی و در روزها و هفته‌های آتی کلید می‌خورد ، گفت : در بحث کیفیت دادن به زندگی مردم و توجه به معماری ، در اجرای طرح های مسکنی ، مهندسان مشاور فرصت مناسبی خواهند یافت تا با تعهدات خود وارد میدان عمل شوند . 

    مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهمامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع به منظور تامین بخشی از مسکن نیروهای مسلح ، ضمن اظهار خرسندی از رونمایی این طرح برای جریان دادن به تولید مسکن در کشور ، اعلام کرد : این برنامه دو سالانه است و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در دو ساله ۹۸ و ۹۹ به اتمام برسد .

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این اقدام جدای از طرح اقدام ملی برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور برنامه ریزی شده است ، افزود : در عملیاتی شدن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی تاکنون ۱۴۰ هزار واحد شروع شده است و در هفته های آتی تفاهم نامه های مختلفی امضا می شود و ساخت مسکن در سراسر کشور عملیاتی و اجرایی خواهد شد .

    عضو کابینه دولت دوازدهم از عملیاتی شدن و آغاز به احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در اجرای طرح اقدام ملی با حضور رییس جمهوری خبر داد و در بیان ویژگی‌های تفاهم نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و وزارت دفاع ، توضیح داد : احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای تامین بخشی از مسکن نیروهای مسلح ، کاری متفاوت است و در چهارچوب‌ ضوابط و مقررات با دستور مقام معظم رهبری نسبت به احداث مسکن در اراضی خود نهادها و وزارتخانه ها انجام می شود . بدین معنا اراضی دولتی که تحت اختیار وزارتخانه ها و سازمان ها و نهادها قرار دارد برای ساخت واحدهای مسکونی به همان سازمان ، نهاد و وزارتخانه تعلق می گیرد .

    اسلامی انجام پشتبیانی های لازم به منظور محقق شدن این طرح را از ضرورت ها دانست و خاطرنشان کرد : در خصوص پشتیبانی از اجرای طرح تولید مسکن پشتبیانی های لازم انجام گرفته است . بدین معنا هم تسهیلات در اختیار سازندگان قرار می گیرد و هم در موضوع تسهیل گیری بانک های عامل تا ۸۰ درصد هزینه های ساخت را در قالب تسهیلات و مصوبه شورای پول و اعتبار در اختیار سازندگان قرار می دهند . وام سازنده به خریدار منتقل می‌شود و خریداران می‌توانند با این ویژگی‌ها به تملک واحدهای مسکونی اقدام کنند .

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : میزان عرضه مسکن متناسب با رشد جمعیت خواهد بود و بر اساس این سیاست گام برمی‌داریم . بر اساس آمار رسمی در سال ۹۷، ۵۴۵ هزار ازدواج به ثبت رسید که بر اساس آن برنامه ریزی برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی کلید خورد .

    اسلامی مکان یابی مناسب را برای احداث واحدهای مسکونی از ضرورت ها برشمرد و گفت : نکته حائز اهمیت برای ما در احداث واحدهای مسکونی و جریان دادن به تولید مسکن در کشور ، مکانیابی مناسب و همچنین توجه ویژه به کیفیت معماری و تحقق معماری ایرانی – اسلامی در اقصا نقاط کشور است . در بحث کیفیت دادن به زندگی مردم و توجه به معماری ، در اجرای طرح های مسکنی ، مهندسان مشاور فرصت  مناسبی خواهند یافت تا با تعهدات خود وارد میدان عمل شودند .

    وی با اعلام اینکه مهندسان ایرانی متعهد هستند تا معماری ایرانی - اسلامی را رونق دهند ، توضیح داد : تحقق معماری ایرانی – اسلامی با توان مهندسان داخلی یادآور توانستن ایرانیان است و اینکه می توانند توان و دانش خود را عرضه و تکرار کنند . امیدوارم این اقدام ، گامی تحرک آفرین باشد و بتوانیم برای سایر اقشار جامعه چنین تفاهم نامه هایی را به امضا برسانیم .  




    مطالب مرتبط

    واحدهای مسکونی نیروهای مسلح ، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می شود و در سایر شهرستانهای استان نیز برنامه ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می گیرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مشاور وزیر راه و شهرسازی از برنامه امضای دستورالعمل احداث مسکن نیروهای مسلح بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع ، پشتیبانی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی از برگزاری پویش سراسری واگذاری زمین و آغاز عملیات اجرایی اتاق‌های مادر و کودک ...

    |

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    نظرات کاربران