در حال بارگذاری ...

نیاز استان کرمان به احداث بیش از ۹ هزار مسکن شهری تا پایان سال ۱۳۹۹

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ استان کرمان با دارا بودن سه میلیون و ۲۶۴ هزار و ۷۱۸ نفر جمعیت ، در جمع ده استان پرجمعیت کشور قرار دارد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استان کرمان تا پایان سال ۱۳۹۹ به احداث بیش از ۹ هزار واحد مسکن شهری نیاز دارد .

محمدمهدی بلوردی با اعلام این خبر گفت : با توجه به سکونت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت دو میلیون و ۳۹۵ هزار نفری شمال استان کرمان در شهرها ، مسکن مورد نیاز تا سال ۱۳۹۹ ، بیش از نه هزار واحد است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود : در راستای تامین بخشی از نیاز مسکن استان ، عملیات احداث حدود ۱۵۰۰ واحد مسکن در قالب مشارکت در شهرهای کرمان ، زرند و سیرجان به زودی آغاز خواهد شد . در طرح مسکن مشارکتی زمین دولتی به انبوه سازان و متقاضیان واجد شرایط واگذار می شود .

دبیر شورای مسکن استان کرمان ، صدور سند تک برگ عرصه و اعیان را از مزایای طرح مسکن مشارکتی در مقایسه با واگذاری زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله برای احداث مسکن عنوان کرد .

محمدمهدی بلوردی گفت : همچنین حدود ۲۸۵ هزار مترمربع زمین دولتی برای احداث بیش از ۱۷۰۰ واحد مسکن در شهرهای شهربابک ، کرمان ، زرند ، بافت ، راور ، سیرجان و رابر به بنیاد مسکن استان کرمان واگذار شده است .

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ استان کرمان با دارا بودن سه میلیون و ۲۶۴ هزار و ۷۱۸ نفر جمعیت ، در جمع ده استان پرجمعیت کشور قرار دارد .




مطالب مرتبط

تمام پروژه هشت هزار و ۱۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن اراک تاکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در طول سه سال ، این طرح به علت متصل نشدن به منابع بانکی، عقب ماندگی داشته و پروژه پیشرفت لازم را نداشته است .

|

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

|

در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

|

نظرات کاربران