در حال بارگذاری ...
  • اراضی ملی ، فرصتی مناسب برای توسعه پایدار شهرها

    با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت پاسداشت و حراست از اراضی دولتی و ملی ، یگان ویژه حفاظت از اراضی دولتی در سازمان ملی زمین و مسکن تشکیل شده است و به دنبال آن نیز واحدهای استانی در مجموعه ادارات کل راه و شهرسازی آغاز به کار کردند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : اراضی ملی و دولتی فرصتی مناسب برای ایجاد توسعه پایدار و متوازن و آبادانی و پیشرفت در یک جامعه محسوب می شوند .

    مسعود حق لطفی در مراسم معارفه دومین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان ، افزود : زمین در واقع بستری برای برنامه ریزی بهتر در اراضی شهری و همچنین اجرای عادلانه تر طرح‌های جامع و فرادستی است و با شناخت نیازها ، کاستی‌ها ، کمبودها و نیز انجام پیش بینی‌های لازم می‌توان بهره برداری از این امکانات را هدفمندتر و مؤثرتر انجام داد . بدون شک تلاش‌ها بر این است تا تمامی ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود برای برخورداری همگانی از اراضی ملی به نحو شایسته صورت گیرد .

    حق لطفی تاکید کرد : با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت پاسداشت و حراست از اراضی دولتی و ملی ، یگان ویژه حفاظت از اراضی دولتی در سازمان ملی زمین و مسکن تشکیل شده است و به دنبال آن نیز واحدهای استانی در مجموعه ادارات کل راه و شهرسازی آغاز به کار کردند .

    این مسئول ، قزوین را از نخستین استان‌های کشور دانست که این یگان در آن راه اندازی شده و گفت : با آغاز به کار این یگان و تلاش اداره کل راه و شهرسازی طی سال‌های گذشته بخش زیادی از اراضی مورد تصرف ، بازگشت داده شده و حفظ و حراست از اراضی ملی نیز به طور مداوم صورت گرفته است .




    مطالب مرتبط

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    بر این اساس پیگیری‌های لازم انجام شد و حدود ۲۵ هزار متر مربع از اراضی دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن ، واقع در شهر بهاران ، جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (متقاضیانی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشند) و خانوارهای دارای چهار ...

    |

    نظرات کاربران