در حال بارگذاری ...
  • بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه بازآفرینی شهری تربت‌حیدریه

    در طراحی مجدد سکونت گاه های غیر رسمی تربت حیدریه به موضوع فضای سبز ، ساخت کتابخانه عمومی ، نیاز سنجی آموزشی ، طرح صنایع کوچک و خانگی و ایجاد بستر کار مناسب برای زنان سرپرست خانوار مورد توجه قرار گرفته است . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خراسان رضوی از بیمارستان ۲۷۴ تختخوابی در حال احداث تربت‌حیدریه و اجرای پروژه باز آفرینی شهری در این شهر بازدید کرد .

    این بیمارستان ۶ طبقه با ۲۴۱۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۶ هکتار در حال احداث است که در سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد .

    عملیات ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی امام حسین (ع) تربت‌حیدریه که به ۲۷۶ تخت ارتقاء یافته ، در ۲۲ دی‌ماه سال ۸۸ آغاز شده است .

    این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع ، با ظرفیت اسمی ۲۰۰ تختخواب و ظرفیت واقعی ۲۷۶ تخت شامل بخش‌های آی سی یو ، داخلی ، جراحی ، زنان و زایمان ، اطفال و کودکان ، دیالیز ، مراقبت‌های ویژه ، اورژانس ، بیوشیمی ، پاتولوژی ، انگل‌شناسی ، میکروب‌شناسی ، بانک خون ، فیزیوتراپی ، حرکت درمانی و همچنین هشت اتاق عمل و آزمایشگاه‌های مختلف است .

    بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه بازآفرینی شهری تربت‌حیدریه

    همچنین وزیر راه و شهرسازی به همراه سید محمد پژمان معاون وزیر و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری از بافت های ناکارآمد شهری در محله زعفرانیه تربت حیدریه بازدید کرد .

    بنابر این گزارش جمعیت محدوده بافت فرسوده تربت حیدریه ۱۷ هزار و ۷۷۴ نفراست که در قالب ۴۱۴۳ خانوار در مساحت ۱۴۲ هکتاری سکونت دارند .

    ۱۲ طرح در موضوع بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی در تربت حیدریه مد نظر قرار و در مرحله اجرا قرار دارد که علاوه بر معماری مجموعه تجاری-اداری ، اجرای پروژه های مسکونی در سه بخش مجزا در دستور کار قرار دارد .

    در طراحی مجدد سکونت گاه های غیر رسمی تربت حیدریه به موضوع فضای سبز ، ساخت کتابخانه عمومی ، نیاز سنجی آموزشی ، طرح صنایع کوچک و خانگی و ایجاد بستر کار مناسب برای زنان سرپرست خانوار مورد توجه قرار گرفته است . 




    مطالب مرتبط

    به فضل الهی در سالی که رو به پایان است با همکاری شهرداری‌ها و همت شهرداران اقدامات ارزشمندی در محلات هدف بازآفرینی و به ویژه در عرصه نوسازی مسکن و کاهش سقف‌های لرزان و ناپایدار صورت پذیرفت و آمار صدور پروانه به بالاترین رکورد ده سال اخیر رسید .

    |

    سامانه خودنویس در وزارت راه و شهرسازی سامانه‌ای است که مدت ها شروع به کار کرده است و سامانه قراردادهای اجاره است که به صورت رایگان موجر و مستاجر می‌توانند قراردادهایی را بین هم تنظیم و شاهدان امضا کنند و اینکار بدون پرداخت هزینه است و این قراردادها در شوراهای حل اختلاف دارای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از برنامه الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین به پهنه‌های شهری و تشکیل ستاد اجرایی سازی این برنامه در وزارتخانه ...

    |

    موضوع تفاهم‌نامه ، همکاری به منظور مدیریت یکپارچه و هماهنگ و تقویت بنیان‌های قانونی در راستای تحقق برنامه‌های ارتقای کیفیت زندگی، کاهش خطر و آسیب‌پذیری ، ارتقای تاب‌آوری در برابر مخاطرات طبیعی و انسان ساخت در ابعاد مختلف اجتماعی ، اقتصادی ، نهادی و کالبدی - محیطی ، توسعه ...

    |

    حدود سه دهه از تجربه‌اندوزی سازمان می‌گذرد که لازم است نسبت به بازنگری و احتمالاً تغییر در کلیات یا برخی جزئیات ساختار نظام مهندسی به عنوان یک گام استراتژیک اقدام دقیق و موشکافانه به عمل آورده شود .

    |

    نظرات کاربران