در حال بارگذاری ...

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه ۲۱۰۰ واحدی بازآفرینی شهری مشهد

پروژه ۲۱۲۰ واحدی بازآفرینی شهری مشهد واقع در اراضی موسوم به شاملو در بلوار رسالت مشهد در زمینی به وسعت ۱۵۸ هزار  و ۴۳۸ مترمربع و با زیربنای ۲۸۱ هزار و ۷۰۶ متر مربع در نظر گرفته شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از پروژه ۲۱۲۰ واحدی بازآفرینی شهری مشهد واقع در اراضی موسوم به " شاملو" در بلوار رسالت مشهد بازدید کرد .

محمد اسلامی به همراه سید محمد پژمان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از مراحل ساخت پروژه ۲۱۲۰ واحدی بازآفرینی شهری مشهد واقع  در اراضی موسوم به " شاملو" در بلوار رسالت مشهد بازدید کرد .

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید بر تأمین پارکینگ و کاربری های مورد نیاز و استفاده از فناوری های نوین ساختمان تأکید کرد .

در این پروژه بازآفرینی شهری ۵۴۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت و با تصویب کمیسیون ماده ۵ ، جزئیات موضوع به مرحله اجرا رسیده است .

در این بازدید مطرح شد که تا پایان سال ۱۳۹۸ ، تعداد ۷۵۰ واحد مسکونی در این پروژه به اتمام مرحله سفت کاری برسند .

زمان اجرای این پروژه در ۵ سال و سه فاز اجرایی پیش بینی شده است و سیستم اجرا به صورت صنعتی-تونلی خواهد بود .

پروژه ۲۱۲۰ واحدی بازآفرینی شهری مشهد واقع در اراضی موسوم به " شاملو" در بلوار رسالت مشهد در زمینی به وسعت ۱۵۸ هزار  و ۴۳۸ مترمربع و با زیربنای ۲۸۱ هزار و ۷۰۶ متر مربع در نظر گرفته شده است .

برآورد اولیه برای ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده مشهد ۱۰ هزار واحد است که از این تعداد با قراردادی که بسته شده ، کار ساخت بیش از ۲ هزار واحد آن در اراضی شاملو آغاز شده است .

بنابر این گزارش تفاهم‌نامه‌های استانی و کشوری بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی به اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی ابلاغ شده است و در چند حوزه همچون اراضی شاملو ، شهرک شهید رجایی ، شهرک شهید باهنر و توس اقدامات آغاز شده است .

در بحث بازآفرینی علاوه بر کالبد ، ارتقاء کیفیت سکونت ، محیط‌ زیست ، خدمات و ... مدنظر قرار گرفته است و با تصمیم شهرداری مشهد مبنی بر ایجاد ۶۶ دفتر تسهیلگری در محلات هدف ، اولویت کاری اداره کل راه و شهرسازی تشریع در باز آفرینی مناطقی نظیر اراضی شاملو ، توس ، شهرک‌های شهید رجایی و باهنر است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : شتاب بخشی به نوسازی بناهای ناپایدار و سقف‌های لرزان در محدوده بافت‌های فرسوده ...

|

در گذشته مشوق‌های شهرسازانه بیشتر مربوط به تراکم و در قالب دو طبقه بود اما با تصویب بسته تشویقی ۱۹ بندی مشوق‌های جدیدی برای نوسازی در بافت‌های فرسوده ارائه شده و توان شهرداری‌ها برای ارائه تسهیلات شهرسازانه افزایش یافته‌ است . انتظار می‌رود با اعطای این مشوق‌ها و نیز ...

|

این عملکرد حاصل سیاست‌گذاری‌های صحیح ، انتخاب راهبردهای به‌جا و واگذاری کار به خود مردم و تقویت میزان مشارکت مردمی است .

|

در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

|

در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

|

نظرات کاربران