در حال بارگذاری ...

انجام پروژه‌های محرک توسعه طرح بازآفرینی شهری در استان کردستان

برای تولید واحدهای مسکونی در بافت فرسوده محلات هدف توافقاتی انجام دادیم و امیدواریم با مشارکت مردم و استفاده از مشوق‌های دیده‌شده در این خصوص و نیز زمینه‌سازی برای حضور سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان ، احداث این واحدها سرعت گیرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بابیان اینکه پروژه‌های محرک توسعه طرح بازآفرینی در استان کردستان در دست انجام است ، ابراز امیدواری کرد ، با تشکیل هیئت اجرایی در این استان ، روند بازآفرینی سرعت گیرد .

سیدمحمد پژمان که برای بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهری به استان کردستان سفر کرده است با اشاره به اینکه سیاست بازآفرینی با تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری با سرعت در سراسر کشور دنبال می‌شود ، هدف سفر به کردستان را بررسی روند انجام طرح‌های بازآفرینی در این استان خواند و گفت : در این سفر روند اقدامات انجام‌شده در حوزه بازآفرینی بررسی می‌شود و اگر اقدامات انجام‌شده روند خوبی طی کرده باشد راه‌های پشتیبانی و تقویت از آن را بررسی می‌کنیم و اگر نارسایی نیز در این حوزه وجود داشته باشد به مرتفع کردن آن کمک خواهیم کرد .

وی افزود : خوشبختانه با نشاط ، شادابی ، اتفاق و اتحاد خوبی که بین مدیران و مسئولان شهر و استان شکل‌گرفته ، شاهد روند خوبی در حوزه بازآفرینی استان در محلات و تأمین خدمات در این مناطق هستیم . برای تولید واحدهای مسکونی در بافت فرسوده محلات هدف توافقاتی انجام دادیم و امیدواریم با مشارکت مردم و استفاده از مشوق‌های دیده‌شده در این خصوص و نیز زمینه‌سازی برای حضور سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان ، احداث این واحدها سرعت گیرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تفویض اختیار برای تشکیل هیئت‌های اجرایی بازآفرینی در استان تصریح کرد : با استاندار تفاهم کردیم و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، شهردار و مدیرکل راه و شهرسازی اعضای هیئت اجرایی بازآفرینی استان هستند و امیدواریم با انتخاب یک مدیر اجرایی با اختیارات کامل شرکت بازآفرینی شهری ، سرعت انجام کار بالا رود و تصمیمات نافذی در این زمینه اتخاذ شود .

وی با بیان اینکه با تشکیل هیئت اجرایی در کردستان ، فاصله بین استان و مرکز که همواره موجب کندی در تصمیم‌گیری‌ها و عدم نفوذ بود برطرف می‌شود ، ابراز امیدواری کرد : روند نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده توسط خود مردم و انبوه‌سازان سرعت گیرد و با دخالت‌های مستقیم برای تجمیع اراضی این روند شکل بهتری به خود گیرد .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد : در کنار همه این موارد تعداد زیادی پروژه که نقش محرک توسعه برای بافت فرسوده و خصوصاً بافت تاریخی دارند در دست اقدام و خوشبختانه تعداد زیادی پروژه در حال اجراست ؛ مردم نیز که تحرک دولت و شهرداری را مشاهده کرده‌اند ، اشتیاق بیشتری پیدا کرده‌اند و امیدواریم روند نوسازی این بافت‌ها نیز بهتر شود .

پژمان با بیان این‌که هم‌اکنون مشکل اعتباری در حوزه بازآفرینی در استان وجود ندارد ، گفت : کسانی که قصد ساخت‌وساز در این محلات را دارند می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن، ساخت و نیز مشوق‌هایی نظیر پروانه ساخت رایگان و سایر تخفیفات ویژه بهره‌مند شوند .

وی گفت : در سایر حوزه‌ها نیز که ما باید پروژه‌های عام‌المنفعه انجام دهیم ، دولت منابع قابل قبولی در اختیار ما گذاشته است و ما نیز سهم استان را تخصیص داده‌ایم و مسئولان استان نیز مطابق این منابع پروژه تعریف کرده‌اند ؛ ما نیز از مسئولان استان خواسته‌ایم هراندازه پروژه‌ها پیشرفت داشته باشد و هر اندازه در زمینهٔ کارکرد وجود دارد برای ما فرستاده شود . هم‌اکنون منابع مالی وجود دارد و دغدغه کنونی ما جذب است تا کمبود اعتبار . امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و بتوانیم پشتیبانی لازم را از طرح‌های بازآفرینی استان داشته باشیم .




مطالب مرتبط

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

|

تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

|

سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

|

آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

|

نظرات کاربران