در حال بارگذاری ...

الزام دستگاه‌های دولتی به تخصیص ۳۰ درصد منابع سالانه برای بازآفرینی محلات هدف

اکثر پیشنهادها و برنامه‌هایی که برای بافت‌های هدف بازآفرینی ارائه می شود ، توجیه اقتصادی ندارد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سید محمد پژمان گفت : همه دستگاه های دولتی مکلف هستند ۳۰ درصد از منابع هر سال خود را الزاما صرف بازآفرینی محلات هدف کنند .

سید محمد پژمان ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران که برای بازدید از طرح های بازآفرینی شهری به استان کردستان سفر کرده است ، با بهمن مرادنیا ، استاندار این استان دیدار و گفت و گو کرد .

پژمان در این دیدار با تاکید بر پای کار آمدن همه دستگاه‌ها به منظور تحقق اهداف بازآفرینی شهری ، گفت : همه دستگاه‌های دولتی مکلف هستند ۳۰ درصد از منابع هر سال خود را الزاما صرف بازآفرینی محلات هدف کنند.

وی در بخش دیگری از این دیدار افزود : اکثر پیشنهادها و برنامه‌هایی که برای بافت‌های هدف بازآفرینی ارائه می شود ، توجیه اقتصادی ندارد .

در این دیدار همچنین ترکیب اعضای هیئت اجرایی بازآفرینی استان کردستان مشخص و مقرر شد، این هیئت با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و شهردار سنندج تشکیل شود .




مطالب مرتبط

بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

|

بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

|

محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

|

با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

|

پروژه احداث خانه محله صادقیه بجنورد به مساحت ۶۰۰ مترمربع توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکاری شرکت اترک کهن ارشک احداث و امروز به صورت رسمی تحویل شهرداری بجنورد به عنوان بهره بردار شد .

|

نظرات کاربران