در حال بارگذاری ...
  • تامین ۱۱۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی در کشور

    در تهرانسر تامین اراضی و ساخت مسکن به صورت مشارکتی انجام می‌شود و یک اتفاق جدیدی است . اراضی مورد نیاز در این منطقه در حال شناسایی هستند و اولین فراخوان ما تا یک هفته آینده انجام می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در سراسر کشور گفت : طبق طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته‌ می‌شود و برای تامین اراضی این پروژه اقداماتی را انجام داده‌ایم .

    علی نبیان درباره سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای ساخت ۱۰۰ هزار واحد و ساخت مسکن در قالب فعالیت‌های مجموعه بازآفرینی شهری گفت : اقداماتی در این زمینه انجام شده و بالغ بر ۱۰۸۵ هکتار تامین شده ‌است .

    معاون وزیر راه وشهرسازی در خصوص تامین میزان اراضی در تهران برای ساخت مسکن ، توضیح داد : در تهران برای تامین زمین دچار کمبودهایی هستیم .

    وی درباره تامین زمین برای اجرای پروژه بیان کرد : در تهرانسر تامین اراضی و ساخت مسکن به صورت مشارکتی انجام می‌شود و یک اتفاق جدیدی است . اراضی مورد نیاز در این منطقه در حال شناسایی هستند و اولین فراخوان ما تا یک هفته آینده انجام می‌شود . برای اجرای پروژه تهرانسر چهار همکار و سرمایه‌گذار تعیین شده و به مرحله عقد قرارداد رسیده‌ است .  

    رئیس سازمان ملی زمین و مسکن درباره آخرین تصمیمات برای اجرای تامین مسکن کارکنان دولت گفت : بنا بر دستور رییس جمهوری ، وزیر راه و شهرسازی بخشی از برنامه‌ها را در رابطه با مسکن پرسنل دولت اعلام کرده‌ است و براساس ماده ۶ قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن اعلام شده‌ که دستگاه‌های دولتی باید اراضی متعلق به خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای امر تامین مسکن قرار دهند .

    وی افزود : بنابراین دولت از این طریق می‌تواند بخشی از مشکلات مربوط به تامین مسکن پرسنل کارمندان را برطرف کند و این یک اقدام مشترک بین دستگاه‌های دولتی و سایر دستگاه‌ها است که نمونه مشابه آن انعقاد تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت دفاع برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است .  




    مطالب مرتبط

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    نظرات کاربران