در حال بارگذاری ...
  • اتمام بازسازی و تعمیر واحدهای سیل‌زده لرستان تا پایان سال ۹۸

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ازای هر واحد مسکونی احداثی ۸ تن سیمان رایگان و ۲۰ کیسه رایگان به ازای هرواحد تعمیری می‌دهد . همچنین ، هزینه نظارت ، طراحی ، نقشه‌برداری ، پروانه و آواربرداری نیز رایگان است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رضا خواجه‌ای از آغاز تعمیرات ۱۲۸۰۰ واحد مسکونی و ۵۰۰۰ واحد احداثی سیل‌زده استان لرستان خبر داد و گفت : تعمیر واحدهای مسکونی سیل زده استان تا پایان مردادماه و بازسازی واحدها نیز تا پایان سال‌جاری با مشارکت مردم به اتمام می‌رسد .

    رضا خواجه‌ای رییس ستاد هماهنگی و بازسازی استان لرستان آخرین روند بازسازی‌ها در آن استان را تشریح کرد و گفت : در استان لرستان مجموعا ۷۸۰۰ واحد احداثی و  ۱۴۰۰۰ واحد تعمیری شناسایی شده‌اند که تاکنون آواربردای و بازسازی و همچنین تعمیر حدود ۵ هزار واحد احداثی و ۱۲۸۰۰ واحد تعمیری آغاز شده است . از ۵۰۰۰ واحد مسکونی احداثی استان که آواربرداری آنها انجام شده است نیز پی کنی ۳۶۵۰ واحد ، اجرای فوندانسیون ۱۰۰۰ واحد ، اجرای اسکلت ۴۰۰ واحد، اجرای دیوارچینی ۱۵۰ واحد و سایر مراحل بازسازی در حال انجام است . از ۱۲۸۰۰ واحد تعمیری که کار آنها آغاز شده ، تاکنون ۵۵۰۰ واحد به  اتمام رسیده است .

    این مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد : در مجموع حدود ۲۹۰۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند که ۱۷۵۰۰ واحد عقد قرارداد شده و تسهیلات دریافت کرده‌اند . تا به امروز در بخش بلاعوض پرداختی به واحدهای تعمیری، احداثی، معیشتی و اجاره بها در استان ۶۵ میلیاردتومان به متقاضیان پرداخت شده است .

    وی با اعلام این مطلب که مسیرها بازگشایی و راه ها به صورت کامل باز هستند ، یادآور شد : بر اساس مصوبه‌های دولت و ابلاغ آن به بنیاد مسکن ، بنیاد به ازای هر واحد شهری ۵۰ میلیون تومان ، روستایی ۴۰ میلیون تومان ، شهری ۱۲ میلیون و روستایی ۱۰ میلیون تومان وام و بلاعوض پرداخت می‌کند . علاوه بر این ، مبلغ ۱۵ میلیون تومان وام و ۵ میلیون تومان معیشتی ، برای شهری ۱۲ میلیون تومان بلاعوض اجاره بها و روستایی ۶ میلیون تومان بلاعوض اجاره بها نیز پرداخت می‌شود .

    رییس ستاد هماهنگی و بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان در خصوص دیگر خدماتی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به سیل‌زدگان ارائه می‌دهد ، گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ازای هر واحد مسکونی احداثی ۸ تن سیمان رایگان و ۲۰ کیسه رایگان به ازای هر واحد تعمیری می‌دهد . همچنین ، هزینه نظارت ، طراحی ، نقشه‌برداری ، پروانه و آواربرداری نیز رایگان است . آهن‌آلات ارزان‌قیمت در منطقه در حال توزیع است و مجموع خدماتی که به سیل‌زدگان ارایه می‌شود ، کمک می‌کند تا قیمت تمام‌شده ساختمان به حداقل برسد. اینها بخشی از کمک‌هایی است که به سیل‌زدگان در بخش مسکن ارایه می‌شود .

    خواجه‌ای با تاکید بر اینکه بازسازی‌ها با مشارکت مردمی انجام می‌شود ، تصریح کرد : چنانچه خود مردم پای کار باشند پیش‌بینی بنیاد این است که تا پایان مردادماه سال‌جاری عملیات تعمیر واحدهای تعمیری را به پایان برسانیم و تلاش می‌کنیم با مشارکت مردم عملیات احداث واحدهای تخریبی سیل‌زده را به پایان برسانیم . خانوارهایی که تحت هیچ ارگان و سازمانی نیز نیستند و در عین حال توان بازسازی را نیز ندارند تحت حمایت‌های بنیاد مسکن قرار می‌گیرند.




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    نظرات کاربران