در حال بارگذاری ...
  • آشنایی با موارد تخطی از قانون پیش فروش ساختمان

    تنظیم قرارداد پیش فروش ساختمان حتما و حتما می بایست در دفترخانه اسناد رسمی انجام شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، موارد ۲۱،۲۳ و ۲۴ از قانون پیش فروش ساختمان مرتبط با موارد تخطی از پیش فروش است .

    پرویز فیروز با بیان اینکه در یکسال گذشته طی مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری ها، برگزاری کنفرانس مشترک با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مصاحبه های تلویزیونی درباره قانون پیش فروش ساختمان در این باره رسالت خود را به عنوان آگاه سازی و اطلاع رسانی در این حوزه انجام داده ایم ، گفت : اما لازم به ذکر است که قانون پیش فروش می بایست مرتبا از طریق ادارات کل اعلام گردد تا شهروندان در این خصوص آگاه باشند .

    معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به مواد قانون پیش فروش در خصوص تخطی از قانون گفت : در ماده ۲۱ چنین آمده است ، چنانچه مطبوعات و رسانه ها قبل از دریافت مجوز انتشار آگهی پیش فروش نسبت به درج و انتشار آگهی پیش فروش اقدام نمایند به توقیف به مدت حداکثر دو ماه و جزای نقدی از ده تا یکصد میلیون ریال محکوم شده در صورت تکرار به حداکثر مجازات محکوم خواهند شد .

    وی افزود : در ماده ۲۳ قانون پیش فروش آمده است اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش قروش ساختمان کنند یا بدون اخذ مجوز اقدام به انتشار آگهی نمایند به حبس از ۹۱ روز تا یکسال و جزای نقدی معادل دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می شوند .

    معاون مسکن و بازآفرینی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران درباره ماده ۲۴ نیز گفت : این ماده قانون مرتبط با مشاوران املاکی است که نسبت به تنظیم قرارداد پیش فروش اقدام نمایند که در قانون به تعلیق پروانه و برای بار سوم به ابطال پروانه کسب محکوم می شوند . تنظیم قرارداد پیش فروش ساختمان حتما و حتما می بایست در دفترخانه اسناد رسمی انجام شود .




    مطالب مرتبط

    کمیسیون تشخیص ماده ۱۲ استان تهران جهت تنویر اذهان عمومی نسبت به اعلام آمار عملکرد طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اقدام کرده است و مطابق قانون اعلام هر رای موات مشروط به دو بار آگهی در روزنامه سراسری به فاصله ۱۰ روز و سپس پی گیری متقاضیان تا سه ماه پس از آگهی دوم است که مطابق با قانون ...

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    سامانه املاک و اسکان ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه ریزی و سیاست‌گذاری‌های آینده کشور با توجه به اطلاعات ثبت شده هر خانوار دارد که از سوداگری مسکن جلوگیری و خدمات رسانی را تسهیل می‌کند .

    |

    ادعای پرداخت هزینه یکسان برای واحدهای ۵۵ متری با واحدهای ۹۰ متری کذب است چرا که متقاضی هزینه واحد خود را مطابق با متراژ درخواستی پرداخت کرده است و اکنون هزینه درخواستی بنا بر فضای مشترک مشاعات ، پارکینگ واحدها و انباری‌های (۷۵ مترمربع) تعیین متقاضیان اعلام شده است .

    |

    نظرات کاربران