در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۱۶ هکتار از اراضی ملی محدوده شهرهای کردستان

    بیشتر تصرفات اراضی در این استان به صورت نهال کاری ، دیوار کشی ، شخم زنی ، کشت گندم و ساختمان سازی بوده که بیشترین آن در محدوده شهرهای سنندج ، بیجار ، کامیاران و سقز بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از زمین و مسکن راه و شهرسازی کردستان گفت : در راستای مبارزه با پدیده زمین خواری و صیانت از انفال ملی طی سه ماهه نخست امسال ۱۶ هکتار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی دولتی محدوده شهرهای این استان رفع تصرف شد . 

    سرهنگ بهروز مهری اظهار داشت : این اراضی تصرف شده در قالب ۱۶ فقره پرونده احکام قضایی و رفع تصرف فوری پس از بررسی‌های قانونی خلع ید شده است .

    وی ارزش ریالی این تصرفات را ۲۳ میلیارد و ۸۵۲ میلیون و ۵۸۶ هزار ریال اعلام و اضافه کرد : ۲ و ۶۰۰ متر مربع از این اراضی در قالب ۲ پرونده به صورت رفع تصرف آنی و ۱۵۷ هزار و ۹۰۰ متر مربع نیز به صورت احکام قضایی در قالب ۱۴ پرونده از دست متصرفان خارج شده است .

    سرهنگ مهری افزود : اراضی ملی و دولتی از سوی افراد سودجو و فرصت طلب بطور غیر قانونی تصرف می‌شود و ضروری است تمامی دستگاه‌ها و نهادها در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای جلوگیری از دست درازی سودجویان همکاری داشته باشند .

    وی افزود : سال گذشته نیز ۴۷۸ هزار و ۵۲۴ متر مربع از اراضی ملی در محدوده شهرهای این استان در قالب ۶۱ پرونده به ارزش ۴۷۶ میلیارد و ۸۲۲ میلیون و ۳۱۵ ریال از دست متصرفان خارج و خلع ید شده است . بیشتر تصرفات اراضی در این استان به صورت نهال کاری ، دیوار کشی ، شخم زنی ، کشت گندم و ساختمان سازی بوده که بیشترین آن در محدوده شهرهای سنندج ، بیجار ، کامیاران و سقز بوده است .




    مطالب مرتبط

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    در بیشتر شهرهای استان اراضی مناسبی برای الحاق به آن شهر شناسایی و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده که در صورت تصویب و ابلاغ این اراضی ، تامین زمین مسکن حمایتی در تعهد مطابق با تعهدات انجام می‌شود .

    |

    از ۳۵ هزار و ۱۸۶ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر سقز ، ۱۳هزار و ۵۰۲ نفر متقاضی تأیید اولیه و نهایی شده اند .

    |

    نظرات کاربران